Hoe heten de korte lichte haartjes die we verliezen op de hoofdhuid?

Ik merk dat ik veel van die korte lichte haartjes verlies in mijn haren, vooral achter oren en de nek. Wat zou dit kunnen betekenen? Bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
wil je weten hoe de haartjes heten of hoe het komt dat je deze haartjes verliest?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beiden zou heel leuk zijn @ritsuka. Ik ben heel benieuwd. xxx

Antwoorden (2)

Dat worden babyhaartjes genoemd, die donzige kleine haartjes bij je haargrenzen. Het is nieuw haar dat pas begonnen is met groeien.
Het kan met stress te maken hebben als je ze massaal verliest. Ook anticonceptiemiddelen kunnen er invloed op hebben (maar dan alleen bij vrouwen).
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Amanda voor je antwoord! Behoren deze haartjes dan eigenlijk ook tot het 100 aantal haren dat men dagelijks 'mag' verliezen? Ik weet niet goed hoe te verwoorden :D
Amadea
6 jaar geleden
Sorry, maar daar heb ik geen antwoord op. Crea weet er vermoedelijk meer van, zie haar reactie op het volgende antwoord.
Dun, kort haar zonder pigment wordt ook wel vellushaar genoemd. Dit groeit over het hele lichaam maar in de puberteit kunnen delen hiervan overgaan in andere haarsoorten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord nieuwsgiertje. Zoals hierboven ook gevraagd. is dit dan eigenlijk een soort van 'ander' haarverlies dan het aantal hoofdharen die je per dag mag verliezen? Liefs
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vellushaar is hetzelfde als babyhaartjes, waar Amadea het al over had.
Vellushaar valt niet onder het normale haaruitval van ongeveer 100 haren per dag, bij normaal haaruitval wordt er gesproken over de langere haren met pigment.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@crea bedankt! Dat wist ik niet! Xxx
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@crea effe nog vraagje erover, wat is dat juist dat vellushaar en is dit een verontrustend iets om te verliezen? Heb weer moeilijke dag en echt gefocust erop. Sorry :( zo moeilijk. X
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vellushaar komt over het hele lichaam voor, dit zijn zeer korte haartjes, die meestal uitgroeien tot normale haren, echter gebeurt dit niet altijd, door verschillende oorzaken, een voorbeeld daarvan is dat vellushaar niet in contact staat met een talgklier, waardoor het droger is en kwetsbaarder, geen zorgen dus, uitvallend vellushaar is niet ongewoon. Nogmaals bespreek je zorgen en angsten met een arts, ik kan je niet helpen met deze problemen.