Wat is poeliepen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Rieneke1
14 jaar geleden
bedoel je misschien; wat zijn poliepen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht hetzelfde :P
Cryofiel
14 jaar geleden
Yep, maar als je niet weet wat poliepen zijn, is het heel goed mogelijk dat je dat (voor jou onbekende) woord verstaat als "poeliepen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hhaahah ik wou het ook al gaan typen !!!

Het beste antwoord

Ik heb zelf een grote poliep gehad in mijn baarmoeder. Mij werd ook verteld dat het opgehoopt slijm is. In mijn geval had het de grootte van een kippe-ei en moest het operatief verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een poliep is een over het algemeen onschuldige woekering van slijmvlies. Slijmvlies bekleedt inwendige lichaamsholten en komt op verschillende plaatsen in het lichaam voor, bijvoorbeeld in de neus, de blaas, de darmen en in de baarmoeder of baarmoederhals.

Poliepen verschillen in vorm en grootte. Vormen zijn bijvoorbeeld een bolletje, een knop, een paddestoel of plat als een schotel. De grootte varieert van zo klein als een speldenknop, tot enkele centimeters groot.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Je bedoelt denk ik poliepen.

Een poliep is een gezwel. Meeste poliepen zijn goedaardig.
Ze komen hoofdzakelijk voor in holtes van organen.
Neuspoliepen, darmpoliepen, baarmoederpoliepen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iepen (een iep is een soort boom) die in de buurt van een poel (water) groeit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ojee, minduimen! Het is (voor wie dat nog niet begrepen had zucht) maar een grapje hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor vrijheid van humoruiting, een plusje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor de grap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wahahahaha. ik vind hem leuk +++ (kan er helaas maar 1 geven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Een poliep is een uitstulping van het slijmvlies naar boven of naar buiten. Meestal groeien poliepen op een steeltje vanuit het normale oppervlak van de darm of andere slijmvliesbekleding van een orgaan. Poliepen variëren in grootte van een aantal millimeter tot ongeveer tien centimeter doorsnede. Ze kunnen alleen voorkomen of met meerdere tegelijk.

Poliepen kunnen op verschillende plaatsen in het menselijk lichaam ontstaan. Veel voorkomende plaatsen zijn de dikke darm en bijvoorbeed de neusholte. Poliepen kunnen echter ook op andere plaatsen voorkomen, zoals in de maag (maagslijmvlies), galblaas, de dunne darm en baarmoeder.
De poliepen die in het spijsverteringskanaal voorkomen, kunnen goedaardige (non-neoplastische) of kwaadaardige (neoplastische) poliepen zijn.

Mijn man heeft blaaskanker. En heeft dus kwaadaardige poliepen.
De dokter zegt: ja het zijn poliepjes, zo wordt dat soms denigrerend, ontkennend, genoemd , maar bij kwaadaardige tumoren van de blaas is er sprake van kanker van de binnenbekleding van de blaas. Zogenaamde poliepjes.......die - na twee operaties, toch met chemospoelingen behandeld moeten worden.
Niet leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een poliep gehad ter grootte van een tennisbal in mijn blaas. Is inderdaad een gezwel, nooit onschuldig maar vaak niet dodelijk omdat ze zich niet ze snel verspreiden.. De meestvoorkomende doodsoorzaak bij mannen is poliepen in de dam. Het heet dan darmkanker.
Ik moet nog ieder jaar worden onderzocht of hij niet opnieuw is aangroeid. Zo onschuldig zijn ze dus niet.