Kan je een straf krijgen als je een gevecht op school gefilmd heb?

Vandaag was er een gevecht op school en het is gefilmd. Kan je hiervoor een straf krijgen. Door of school of de politie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (5)

Dat ligt aan het schoolbeleid. Wat betreft de politie heb je denk ik weinig te vrezen al zou diegene die gefilmd zijn kunnen beginnen over privacy, helemaal als het filmpje wordt verspreid bijvoorbeeld via internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op de "reclame"zeggen ze dat je moet bellen met de politie hulp inschakelen en filmen (toch?) dus ik denk het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, daarvoor krijg je geen straf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat denk ik niet. Het ligt er natuurlijk ook aan waarom je het gevecht gefilmd hebt. Om zo het slachtoffer voor schut te zetten of om het gevecht te filmen om daarna aan een leraar te laten zien?

Als het de eerste rede is dan ben je wel degelijk strafbaar; ten eerste wordt je waarschijnlijk gestraft door je school ( en je ouders) en je kan gestraft worden door de politie als deze filmpjes op internet belanden.

Als het de tweede rede is, ben je absoluut niet strafbaar. Je hebt juist wat goeds gedaan! Laat het filmpje aan je mentor/leraar zien en zo kan deze ervoor zorgen dat de daders gestraft worden. Jij bent dan 100% onschuldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga er mee naar de onderwijsinspectie om te laten zien dat de leiding van jouw school niet in staat is de orde te handhaven. Ga in ieder geval niet naar de politie want daar krijg je toch alleen maar een preek waarom je gefilmd hebt en niet ingegrepen.