Heel erg jeuk na douchen, wat is dit?

Ik heb het nu 2 x achter elkaar ( niet zo veel dus ), maar het is vreselijk, ik zit maar te krabben, en ik heb nogal lange nagels, dus er zijn veel krassen op mijn armen, benen, buik en rug te zien. Wat is dit en waarom heb ik dit? Is het toeval?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wellicht ben je allergisch voor een bepaald soort shampoo of doucheschuim.

Het kan ook zijn dat je de douche te warm hebt staan, dan gaat bij mij ook alles kriebelen. Gebruik je een douchegel? Mogelijk droogt je huid heel erg uit.

Lizzie, het kan ook dat je teveel doucht, niet iedere huid kan daar tegen. Normaal gesproken zou je denken dat je bij wijze van spreken wel de hele dag kunt douchen... is niet zo. Je huid heeft een bepaalde mate van vet nodig, anders merk je dat dus op het moment dat het gaat jeuken. Alle mogelijkheden: 1) douchen zonder zeep/gel 2) andere zeep/shampoo zoeken 3) minder vaak douchen 4) te heet douchen [droog ook sneller uit] en natuurlijk 5) goed insmeren na het douchen met een beetje vette crême. Je zou bijvoorbeeld i.p.v. 7 keer of vaker per week minder kunnen douchen, of even vaak, maar zonder zeep of met een andere zeep/shampoo of minder heet en ALTIJD goed insmeren, niet in 2 minuten, nee daar echt de tijd voor nemen en bij voorkeur douchen voor het naar bed gaan, dan goed insmeren ook voeten benen, alles, dat kan dan 's nachts goed intrekken. Houd dit een tijdje vol en probeer andere merken uit, kost even iets, maar proefmonsters vragen in de winkel werkt soms. Succes ermee! Toegevoegd na 1 minuut: Inderdaad NIET krabben bij jeuk, wel wrijven, dan beschadig je je huid niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100