Ik heb Vitamine D te kort. Wat te doen?

Ik volg al een kuur 1x in de week een ampul, afgelopen donderdag mijn 2e ampul ingenomen.
Plus mijn b12 is ook heel klein beetje maar niet zo laag maar moest wel bij de Tuinen iets voor halen (1mg per pilletje).
Maar moet ik met werken bijvoorbeeld halve dagen gaan werken? Want afgelopen 3 weken heb ik dat gedaan maar morgen moet ik hele dag werken maar ben bang dat het niet gaat lukken. Wat raden jullie aan? Zijn jullie hier bekend mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bent al goed bezig met je ampullen. Maar het duurt zo'n twee maanden voordat je zo heel geleidelijk een beter niveau bereikt. Daar helpt niets tegen - geduld hebben dus. De vooruitgang is in de eerste weken wel veel sneller dan daarna. Als het goed is heb je een formulier gekregen om over een maand of drid nogmaals je vitamine D te meten. Dit om te kijken of de dosering via de capsules moet worden bijgesteld. Blijf je je uitgepeigerd voelen, kijk dan of er niet iets anders aan de hand is. Vitamine D gebrek veroorzaakt vermoeide spieren, en niet direct vermoeidheid of het gevoel flauw te vallen. Ga niet zomaar supplementen slikken zonder medisch advies. Zo remt magnesium bijvoorbeeld de opname van vitamine D. Ook andere vitaminen en mineralen kunnen ongewenste effecten hebben. Blijf je je zo slapjes voelen, ga dan terug naar ee huisarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100