Kun je echt in coma raken als je een hele dag door slaapt?

Ik hoorde ooit van iemand dat als je een of 2 hele dagen wakker bent gebleven en je daarna gaat slapen iemand je in de gaten moet houden en om de -ik weet niet meer precies- zo veel uren moet wakker maken om te voorkomen dat je in coma raakt?

(Sorry voor de onduidelijkheid in deze uitleg, ik weet de details niet meer precies )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Nu het komt door overschot slaaphormonen wanneer je hele dag niet hebt geslapen. Het wordt juist moeilijker om wakker te houden. Het is maximaal 42 uren zonder slaap. Daarna krijg je meer slaaptekort. Dan heb je eenmaal erg extreem moe. De hormonen zorgt dat je geen pijn voelt .het is 'natuurlijke' verdoving. Dan verkeert je dan in zeer diepe slaap.

Toegevoegd na 1 minuut:
De slaaphormonen heet een melatonine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus dat is een soort van comatoestand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt maar het is iets minder dan comatoestand ja..
het is milde vorm van coma
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, zo zit dat dus! Niet helemaal broodje aap dus. :)

Andere antwoorden (2)

Dit lijkt mij onzin. Slapen doe je omdat je moe bent. Een coma wordt veroorzaakt door bv een beschadiging in je hoofd.

Iemand om de zoveel uur wakker maken is wel als je een hersenschudding hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een broodje aap. Is gewoon onzin.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 een typisch broodje aap verhaal