Hoe kan ik testen of ik helemaal gezond ben?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik wil graag mijn algehele gezondheid testen. Hoe kan ik dat doen?

Toegevoegd na 16 minuten:
Hoe weet ik dat ik helemaal gezond ben? Hoe kan ik dat testen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

De vraag is of je dat wel moet willen. Wanneer je klachten hebt, kun je naar je huisarts gaan. Deze zal een onderzoek doen en proberen te achterhalen wat de oorzaak van je klachten zijn en eventueel verdere behandelingen toepassen.

Als je lekker in je vel zit, je eet gezond, bent geestelijk in balans en je hebt voldoende beweging en afleiding, zie ik niet in waarom je jezelf moet laten testen.

Je moet altijd kijken naar het totaalbeeld van een mens. Wanneer alles in balans is, ben je doorgaans gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt aan je huisarts vragen of hij een gehele check wil doen van je algehele gezondheid. Je kunt ook naar een privé kliniek stappen voor een totale bodyscan. Maar misschien wordt dat niet vergoed door je verzekering. Dat zou je even na moeten vragen bij je verzekeringsmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kun je niet zelf testen, dat is voorbehouden aan artsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lichaam is zo complex dat het heel moeilijk is na te gaan of je helemaal gezond bent .
Het meeste van je lichaam kunnen de doktoren wel onderzoeken .
Maar er kunnen nog altijd verborgen kwaaltjes zitten .
Zij kunnen wel een schatting maken . maar kunnen nooit
100% zekerheid geven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond zijn betekent dat heel je lichaam op elke plaats voor de volle honderd procent funtioneert.

Een arts kan je aan een globeel onderzoek onderwerpen of zelfs aan een diepgaand onderzoek. Maar..hij kan je nooit de garantie geven dat er niets met je aan de hand is..

En zelfs als hij dat wèl kon weet je ook nooit of er zich bij jou, terwijl je bij hem de deur uitstapt, niet net een ziekte ontwikkelt.

Ga er maar vanuit dat..als je je goed en sterk voelt..dat je gezond bent.

Groetjes,

Ton