Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als ik 2 uur minder slaap?

Ik zou elke dag 9 uur moeten slapen. Ik slaap doordeweeks 6 tot 8 uur per nacht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De een voelt zich prima met 5 uur slaap per nacht, de ander kan niet functioneren als hij niet minstens 8 uur heeft geslapen. Het gaat om de kwaliteit van slapen. Slaap is niet het enige middel om tot rust te komen.

Als je een harmonieus leven lijdt, zonder stress en al te veel zorgen en je slaapt gemiddeld 6 uur per nacht, kun je prima functioneren.

Er zijn zelfs mensen die nooit of zelden slapen en toch prima functioneren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ieder mens heeft een eigen behoefte. Als jij gewoon uitgerust wakker wordt heb je genoeg geslapen. Je merkt als je te weinig slaapt dat je concentratie omlaag gaat ed.

Alleen als je nog groeit is het verstandig om meer te slapen dan alleen uitrusten, omdat dat de groei ten goede komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel iedereen slaap tussen de 6 en 8 uur,de meeste 7,5 uur per dag,je ziet er iets onder

Als je niet moe bent,en je prestaties gaan niks achteruit overdag is er toch niks aan de hand

Als je dood bent kun je lang genoeg slapen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet 9 uur te slapen. Tussen de 6 en 8 uur is perfect.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Probeer het uit, jij weet precies hoeveel slaap jij nodig hebt om goed uitgerust te zijn.

Maar zo maar 2 uur per dag minderen gaat je niet lukken, dan krijg je slaaptekort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb exact hetzelfde. Bij mij is de reden dat ik doordeweeks ook leuke dingen wil doen na het werk, en ja, dat kost tijd. In het weekend slaap ik bij. Nadeel: wallen onder m'n ogen.
Het hoeft niet erg te zijn, maar je eigen lichaam is hierin een goed meetinstrument: als je je niet goed kan concentreren, je chagrijnig voelt of je huid er slechter uit gaat zien is dat een teken dat je te weinig slaapt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor!
Wetenschappers seggen dat 5 tot 6 uur al genoeg is dagelijks.. En dan haal je dat in de weekend wel in... Dus 2 uur minder slapen is geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slaap kun je niet inhalen maat
Nee, dat is zoals al gezegd wordt helemaal niet erg.
Ik slaap meestal 8 uur, soms 7 uur en heel soms 9 uur. 6 uur kan ik niet hebben, maar dat kunnen een aantal klasgenoten van mij juist weer wel. Het verschilt dus inderdaad per persoon en zolang je er niet constant bijloopt als een zombie is het oké. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding