Welke kleur is voor jongens en meisjes?

mijn beste vriendin gaat bijna bevallen en ze gaan (nu pas) de babykamer maken maar ze willen nog niet weten of het een jongen of meisje word

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Geel en rood. Maar geel in combinatie met lichtblauw is ook erg mooi voor beide geslachten. Ik ben een meisje en had toen ik klein was een kamertje in Groen-geel.

puur roze of roze en wit zou ik niet doen (hetzelfde met blauw).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De zachte kleuren, groen, geel en natuurlijk wit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens kunnen knetterkleuren tegenwoordig ook wel, en de ouders moeten het toch zelf beslissen er is geen wet of regelgeving voor.
Eigenlijk doen wat het leukste is voor het gevoel van de ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen wetgeving voor. Vooralsnog mag je alle kleuren gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan veel zachte kleuren gebruiken zoals; wit, geel, oranje, groen en licht blauw kan natuurlijk ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ook heel leuk is om de muren verschillende kleuren te geven. Bijvoorbeeld de ene wand lichtgeel en de andere lichtoranje. Je kan dan ontelbare combinaties maken, met elk een andere uitstraling. Of je kan een patroon in bijvoorbeeld wit op een blauwe wand spuiten (zoals wolkjes ect.)

Wel zou ik je vriendin adviseren om niet te drukke combinaties te maken. Dan lijkt de kamer klein en benauwd. En dat wil je natuurlijk niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Limegroen, azuurblauw, oranje en paars kan voor beide.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt weinig uit welke kleur je voor deze kamer gebruikt.
Toen mijn zusje werd geboren wisten wij het vantevoren ook niet, haar kamer was zacht geel.
En wit is eigenlijk altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind tegenwoordig alle kleuren wel kunnen
persoonlijk houd ik niet van wit. ik vind het zo'n ziekenhuis kleurtje
maar dat is mijn mening dan hè
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wit,Groen,Geel en Oranje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roze voor en meisje en blauw voor een jongentje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle kleuren zijn voor jongens en meisjes.