Ik heb een snee van 3 cm in mijn gezicht. Wat kan ik het beste doen om het litteken min mogelijk zichtbaar te laten worden?

Ik werd lastiggevallen door een jongen, hij zei dat ik met hem mee naar huis ging omdat hij me ging n#ken, toen gooide ik een glas bier in z'n gezicht en daarna sloeg hij me in m'n gezicht met een scherp voorwerp.

Toegevoegd na 52 minuten:
Het is dezelfde avond nog geplakt, ik kan geen aangifte doen want iemand anders heeft die jongen een flinke gebroken neus geslagen, hij stond helemaal de andere kant op, dat vind ik veel beter als aangifte.
Bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (7)

Ik heb als puber een afgebroken stuk antenne van een radio in m'n gezicht gekregen, dat kun je nog altijd een beetje zien dus helemaal weg gaat het nooit. Is de snee niet dusdanig groot dat je het aan een arts moet laten zien? Kan zijn dat je het moet laten hechten of plakken. Plakken geeft over het algemeen een mooier resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er alleen de eerste paar uur iets aan doen door het met zwaluwstaartjes aan elkaar te plakken nadat je het goed schoongemaakt hebt.
Maar ga liever zo snel mogelijk naar een huisarts of de eerste hulp die kunnen het waarschijnlijk met wondlijm dichtmaken en ook zien of er meer schade is.
Het is wel je gezicht!! wees zuinig op jezelf.

Maar jeetje wat een nare toestand zeg..
Weet je zeker dat je alleen maar hulp wilt hebben bij het verzorgen van die snee.
En weet je ook zeker dat je verder niet lastig gevallen zult worden?
Je kunt dit gebeuren melden bij de politie en dan hoef je geen aangifte te doen van wat er gebeurd is.
Maar als je verder nog lastig gevallen wordt staat het in ieder geval op papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: Vraag aan je arts een verwijsbriefje voor de plastisch chirurg want juist haar gezicht is voor een meisje uiterst belangrijk.

Daarnaast zou ik, als ik jou was, wel degelijk aangifte doen. Het betreft hier een vorm van mishandeling. En mishandeling staat in het Wetboek van Strafrecht omschreven als een misdrijf.

Indien de politie weigert een proces verbaal op te maken kun je je rechtstreeks tot de Officier van Justitie wenden( schriftelijk) en daar je aangifte deponeren.

Dergelijk gedrag van een jongen dient gestopt te worden want na jou kunnen immers nog meer meisjes hetzelfde lot ondergaan.

Ik wens je van harte een voorspoedig herstel toe.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct een potje Royal Jelly (koninginnegelei) halen bij de apotheek en deze iedere dag opsmeren. Het litteken zal heel mooi genezen en je zult er bijna niets meer van zien.

http://www.dedriebijen.nl/html/producten.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Littekengel en littekenpleisters, te koop bij de apotheek en de drogist.
Er zijn een paar verschillende merken en de behandeling is een maand of 3 maar het werkt wel.
Mijn dochter kreeg het advies om dit te gebruiken na een paardenbeet en het litteken is voor een groot gedeelte mooi weggetrokken.
Met de pleisters kun je douchen en ze zijn doorzichtig.
Het is te gek voor woorden dat iemand dit doet en ik hoop dan ook dat je baat hebt bij dit advies.
Sterkte ermee en beterschap.
P.s. Als je googelt op littekenpleisters kun je er veel over lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangifte doen, maar eerst even langs de eerste hulp. Ze moeten de wond zo goede mogelijk sluiten om een litteken te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van calendula (goudsbloem) zalf staat bekend dat het een zeer huitregenererende werking heeft. Uit ervaring (operatiewond) kan ik zeggen dat ik zeer gelukkig ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik ook goede ervaring mee.. +1