Wie heeft er ook last van speekselstenen?

En wat heb je er aan gedaan? Hoeveel pijn doet het als je er last van hebt. Ben je geholpen door de tandarts of door een chirurg? Hoe vaak heb je er last van?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (3)

Ik nog nooit maar,

Vaak gaat een speekselsteen niet met symptomen gepaard. Soms echter treden vrij specifieke klachten op in de zin van een pijnlijke zwelling van de klier in de kaakhoek voor en tijdens de maaltijd. Vaak zakt deze zwelling na de maaltijd langzaam weer af.

Indien het bij het onderzoek al lukt de speekselsteen weg te masseren, is verdere behandeling niet nodig. Maar vaak is verwijdering onder plaatselijke verdoving nodig. Dit is een behandeling die de kaakchirurg of de KNO-arts of sommige tandartsen uitvoert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn zoon heeft ze 9 jaar geleden tijdens onze vakantie in duitsland gehad, de geconsuleerde arts schreeft toen naast, iets inwendigs (wat weet ik niet meer) het natuurmiddel leem voor buitenop voor, in een doek om de keel te dragen. hielp naar mijn gvevoel beter dan het inwendige middel. hij heeft er later nooit last meer van gehad
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ook wel eens wil helpen is zuigen op zeer zure snoepjes (napoleon kogels) dat stimuleerd de speekselklieren.