Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn kenmerken van emotionele ontlading? Trillen, klappertanden, diaree, enz?

Ik ben 17 jaar oud en ik heb een angststoornis, met name voor overgeven. Zit daardoor nu al 1,5 jaar lang elke dag beroerd thuis. Na dingen die spanning koste merk ik dat ik ga klappertanden, trillen, koude rillingen krijg, flinke buikkrampen krijg en erg moe word. Zijn dit tekenen van ontlading? Zoja, welke tekenen van ontlading zijn er nog meer?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.5K
Erna55
5 jaar geleden
Je hebt al anderhalf jaar last van een angststoornis.
Je hebt toch wel een behandelaar ? Stel deze vragen aan je behandelaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij beschrijf je exact de kenmerken van de reactie rondom/ na een stress situatie. Wat vervelend dat je deze angststoornis hebt. Is er al cognitieve gedragstherapie overwogen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Ik heb sinds eind oktober cognitieve gedragstherapie en heb al flinke stappen gemaakt. Kom al wat meer de deur uit, zoals boodschapjes doen of vrienden/vriendinnen weer zien maar echt makkelijk gaat het nog niet. Voel me namelijk 24/7 beroerd en die word erger zodra ik het huis uitga, met name de misselijkheid en duizeligheid. Ik maak dus kleine stapjes wat erg goed is maar echt mijn leven oppakken vind ik erg moeilijk omdat ik die beroerdheid maar niet kan loslaten en al helemaal omdat overgeven mijn grootste angst is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding