Is zeewier van de Noordzee eetbaar?

Ik vond gisteren langs het strand bij Heemskerk trosjes zeewier. Althans dat denk ik dat het is (zie afbeelding). Kan ik daarvan in mijn slaatjes doen? Ik koop soms gedroogd zeewier bij de Chinees voor in de sla, dit verse goedje lijkt me ook wel lekker.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Ja, alle zeewier is eetbaar. En lekker.
Zeewier is perfect voor dieet en afvallen, omdat het de maag urenlang vult, wat een verzadigd gevoel geeft. Voor mensen met darmklachten symptomen zoals verstopte darmen helpt zeewier in veel gevallen ook. Omdat het veel mineralen en nutriënten afgeeft vervult het een belangrijke bron van voeding voor het lichaam. Zeewier is bovendien ideaal omdat het veel gezonde stoffen, maar weinig calorieën bevat.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alle zeewier? Het wier voor de kust van Fukushima zou ik voorlopig niet eetbaar noemen. 30 jaar geleden was het wier op de Nederlandse stranden ook niet echt eetbaar te noemen, o.a. de Rijn was toen nog sterk vervuild.
SimonV
7 jaar geleden
Ik zei niet dat vervuilde zeewier eetbaar was...
Zeewier zijn algen, welke aan de bodem vastzitten.
Ze kunnen langs de kust gevonden , met name bij laagwater,
in rots en strandpoeltjes, en zijn nuttig in zoutwater
aquaria. Ook zijn alle zeewieren eetbaar.
fremar