Hoe kun je het beste je keelspieren of gewoon je keel ontspannen?

Nou heb ik last van angst en paniekaanvallen (waar ik hulp voor krijg) alleen als ik dat heb trek ik onbewust denk ik mijn keel dicht. heeft iemand tips om die op zo'n moment te laten ontspannen.? ademhalingsoefeningen doe ik al.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik doe dat wel mar ik merk dat ik er zeker wel rustig van word alleen mijn keel blijft gespannen . Dat is bij mij echt een heel gevoelig deel zeg maar.

Antwoorden (5)

Zingen! Zingen werkt heel ontspannend op je keel en bovendien wordt je er ontspannen en blij van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glaasje water drinken kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste gaan neurieen. Dat geeft je meteen ook afleiding van paniekaanvallen. Ademhalingsoefening :2x inademen en in 5 keer uitademen. Zorg dat je laag ademt. Je kunt je hand op je buik leggen en zo voelen of je laag genoeg ademt.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk blijkt uit je vraag al een beetje het antwoord. Slapen geeft jou de beste vorm van ontspanning.

En waarom is dat? Omdat je pas dàn, alles wat bij jou spanningen oproept, even kunt loslaten.

Wanneer je wakker wordt en de spanningen voelt opkomen, zou je je moeten concentreren op mooie en prettige aangelegenheden.

Angsten en spanningen slaan namelijk bij veel mensen als eerste op de keelspieren en knijpen hen bijkans de keel toe.

Tracht die spanningen dus te voorkomen o.a. door te beseffen hoe mooi het leven is en hoe fijn het is om een westers land als Nederland met zijn rijkdom te mogen leven enz. enz.
Kortom: Tel je zegeningen en wees daar dankbaar voor.

Door dankbaarheid ontspan je daadwerkelijk. Zie dankbaarheid maar als een soort levensnoodzaak om gelukkig te kunnen worden.

Geloof mij, ik kan het weten want ik heb dit zelfde jaren geleden zelf ook gehad en mijzelf door dankbaarheid 'genezen'.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens zo een aanval, probeer je van alles om het 'tegen' te houden.

Wat je eigenlijk zou moeten doen is het allemaal juist ervaren. Voel dan eens heel goed wat er gebeurd. Wees blij dat het gebeurd, want je lichaam wilt je wat vertellen, en alleen als je heel goed luistert, zul je het kunnen horen.

Pijn is er voor twee zaken, ten eerste om je te waarschuwen voor zaken die verkeert gaan. Maar ook om je aandacht te vragen, want je lichaam wilt je wat vertellen.
Alleen willen we nooit luisteren, omdat de pijn te heftig is en heel naar. Maar het is de enige manier voor het lichaam (en geest) om je aandacht te krijgen.

Dus niet tegenwerken maar juist erin kruipen en ervaren.