Hoe zit het met je cyclus na het verwijderen van je mirena spiraal?

erdag 16 maart is mijn spiraal eruit gehaald i.v.m een kinderwens. Zaterdag 18 maart begon ik te vloeien en ik had aardig wat buikkrampen, neem aan dat dit menstruatie is? Tot 25 maart heb ik gevloeid en 1 dag ertussen weer niet. Nou had ik vanmorgen weer gevloeid, kan dit iets met de eisprong te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

Zelf ben ik ook gebruikster van deze spiraal sedert mijn 17 lente's jong . Ik werd door de arts hieromtrent relatief goed geïnformeerd eigenlijk . De bloedingen die U nu heeft (gehad) kunnen nog steeds slechts ten gevolge zijn van het verwijderen van de spiraal , het duurt toch ruim een aantal maanden eer de cyclus zijn weg weer gevonden heeft , maar dit is uiteraard afhankelijk van vrouw tot vrouw , ik ken er genoeg die na een maand reeds in blijde verwachting waren en sommigen nog sneller . Dat uw cyclus terug normaal verloopt heeft vooral te maken met hoe regelmatig uzelf bent , helaas ben ik dat niet en kan ik daaromtrent dan ook alleen bevestigen dat het drie maanden in beslag nam om terug een eerste keer bloed gezien te hebben voor een week , al de andere keren bleef het bij dan niets , dan veel , dan .. eigenlijk zoals U nu aangeeft . Zou het kunnen dat U van nature ook onregelmatig bent ? Indien dat het geval betreft mag U zich dan ook verwachten aan een paar maanden , indien u iets regelmatiger bent kan dat hoogstwaarschijnlijk veel sneller terug zijn normale gang gaan , ongeveer 3 weken tellen dat bloedingen veroorzaakt zijn door de hormonen nog aanwezig kan best .