Is het normaal om zwaarder te wegen dan iemand die even lang maar dikker is?

Ik   was    vandaag   op bzoek    met    m'n    familie    bij   de   toekomstige   schoonfamilie   van   mijn   zusje.

Hun   enige   dochter   is   even   lang   als   ik,   draagt   een    maatje    groter   (zij    draagt    een   S/M,   ik   draag   een   XS/S),   is   ook    duidelijk  iets   dikker,   maar   ik   weeg   zwaarder    dan    haar.

Haar   moeder   vroeg   mij   hoeveel   ik   weeg,   omdat   ik    er    volgens    hun   dunner   uit   zie,    dan   toen   ze    mij   laatst    zagen.   (Terwijl   ik   juist   bijna   5   kilo   ben   aangekomen   door   teveel   ongezond    te    eten)

Toen   ik   zei   dat    ik   55.6   kg    weeg   waren   ze   helemaal   geshockeerd    dat    ik    zwaarder    weeg. Ik weet niet hoeveel zij weegt. Heb het ook niet gevraagd. Maar ze kan niet zo veel lichter wegen.

Is   dit    normaal?

Of   kan   het   aan   ons   lichaamsbouw    zitten?    Zij    heeft   een   normaal   lichaamsbouw   en   ik    heb   een   kleine   lichaamsbouw.

Of   ben   ik   gewoon    dik?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://sophieologie.me/2013/09/26/1200-calories/
Halverwege de pagina zie je een plaatjes van hetzelfde meisje waar ze eerst 56 daarna 60 en dan 62,5 kg weegt. Jij hebt waarschijnlijk in verhouding meer spierweefsel .(en dat is wat je wilt) Dat ze gechoqueerd waren is behoorlijk dom, dit omdat ze niet weten waar ze het over hebben, maar vooral omdat ze op die manier iemand een eetstoornis aan kunnen praten.
Ritsuka
7 jaar geleden
Ik ben zwaarder gaan wegen de laatste tijd, maar iedereen denkt dat ik ben afgevallen, omdat mijn taille slanker en strakker is geworden.
Vergelijkbare situatie als de link van jackd, meer spiermassa. Maar ik snap niet helemaal waarom zij het nodig vinden om zich druk te maken over je gewicht en bouw. Als jij verder gezond bent hebben ze daar niks mee te maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Enne één spatie tussen elk woord is voldoende hoor. Dit leest vervelend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aha dat wist ik niet.
Ritsuka
7 jaar geleden
Olypmische sporters hebben ook een heel verschillende bouw, afhankelijk van de sport: https://www.slrlounge.com/body-shape-comparison-worlds-top-athletes/
Om te laten zien dat iedereen anders is, en daar is niks mis mee. Dus maak je geen zorgen over wat ze zeiden.

Antwoorden (1)

ook een factor kan zjn dat je meer spierweefsel hebt. Spieren zijn zwaarder zijn dan vet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik sport niet. En ik doe ook geen work outs. Ben een van de luiste mensen.