Als je heel moe bent moet je dan ''bij''slapen of juist niet?

slaap inhalen werkt niet is mij wel eens vertelt, en wie zegt dat ik moe ben omdat ik niet genoeg heb geslapen. misschien moet ik nu door de zwangerschap wel meer slapen.
dus bijslapen of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het belangrijkste is dat je bijslaapt in de avond. Daarmee bedoel ik, eerder naar bed gaan. Dus niet uitslapen, want daarmee vererger je vaak het probleem omdat je dan 's avonds minder moe bent, omdat je dag te kort is geweest. Je kunt het beste eerder gaan slapen, maar toch op tijd eruit gaan. Dit een paar dagen volhouden en voor je het weet, ben je niet zo moe meer. Alleen in een zwangerschap heeft alles minder zin. Dan ben je per definitie moe, wat je ook doet...

Automatisch zou ik gaan (bij)slapen, tenzij ik de slaap om de een of andere reden niet kan vatten natuurlijk. Maar moeheid van lichaam en geest noodzaakt tot een bijslaap. Probeer het flink uit....

zeker als je zwanger bent moet je goed luisteren naar je lichaam. Dus op het moment dat jij je moe voeld, is het een teken van jou lichaam dat het rust nodig heeft en is het dus verstandig om te gaan liggen. Als je niet naar je eigen lichaam luisterd en maar door blijft gaan kun je hier uiteindelijk in het laatste deel van je zwangerschap andere klachten bij krijgen zoals harde buiken, laag ijzer gehalte e.d. waardoor je wel rust moet nemen.

Als ik heel moe ben, herstel ik het beste op deze manier: - Bijtijds naar bed. Niet zo vroeg dat ik niet kan inslapen, wel bijtijds. - Geen wekker zetten, geen verplichtingen - opstaan zodra ik zelf wakker word. - Wel even uitslapen, nog een keertje omdraaien. Niet te lang, daar word ik duf van. - Bij acute moeheid: een namiddagslaapje. Herhaal zo vaak als nodig. Toegevoegd na 26 seconden: In de praktijk betekent dat wel degelijk slaap inhalen als ik erg moe ben.

Wees voorzichtig met overdag bijslapen. Als je overdag te lang slaapt (zeker niet langer dan 20 minuten) heb je grote kans dat je 's nachts slechter slaapt. Verder is het denk ik belangrijker je (fysieke) rust en ontspanning te pakken en ga gewoon IETS eerder naar bed.

Heel moe zijn is een signaal van je lichaam. Er is altijd een rede voor. Door een uurtje vroeger naar bed gaan moet het een end over zijn. Is dat niet zo, dan ben je misschien al een tijdje oververmoeid en dan een keertje eerder naar bed helpt natuurlijk niet meer. Weet je de rede , probeer dan regelmaat in je leven te krijgen, je lichaam zal daar spoedig positief op reargeren. Is het dan nog niet over, dan zit je misschien tegen een burn-out aan, dan ziet het er toch wel ernstig uit, Een keertje vroeg naar bed lost dan niets meer op. Is het door de zwangerschap, dan heeft je lichaam meer rust nodig, geef daar aan toe en zoek ook nu een regelmaat, s´morgens en s´middags een hazeslaapje verricht vaak wonderen, maar nooit te lang, dan raakt je dagelijkse ritme in de war.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100