Hoe minder angst in de omgang met vrouwen te krijgen?

Ik heb nog nooit een relatie gehad en ik ben nu al 36 en ja ik schaam me hiervoor, reden hiervoor is dat ik mijzelf al mijn hele leven zwaar onzeker en minderwaardig voel en weet dat geen 1 vrouw op zo iemand zit te wachten.

Dit weet ik omdat heel zelden, spreek ik een vrouw aan bijv op werk en dan zie ik aan haar reactie dat ze denkt laat me met rust, dus dan vraag ik nooit meer wat.

Ik ben nog steeds erg verlegen en vind het niet leuk om zomaar een vrouw aan te spreken, omdat ik haar tijd niet wil verspillen.

Maar nu was ik van plan om aan mijzelf te gaan werken en proberen uit het dal op te klimmen, maar ik heb 0,0% ervaring in de omgang met vrouwen en voel me compleet hulpeloos.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken en waar moet ik beginnen?

Zijn er bv cursussen voor, of ben ik daar nu al te oud voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Beste Johan, Er zijn zeer zeker cursussen. Ik heb zo één website gevonden waar dit opstaat: www.versiercursus.nl. Verder zou je ook kunnen zoeken naar een relatietherapeut. Ook zijn er boeken om je te helpen, zoals het spel (the game). Natuurlijk bevatten zulke boeken niet hét antwoord, maar ze kunnen je wel meehelpen. Ik voeg een bron toe van bol.com. Als ik jouw verhaal echter lees, krijg ik het gevoel dat het sterk te maken heeft met zelfvertrouwen en de manier waarop jij tegen jezelf praat. Aan je zelfvertrouwen kun je werken. Het is dan heel belangrijk om andere gedachten te hebben dan: 'het lukt me toch nooit'. Die gedachte, hoe waar jij ook vindt dat ie is, helpt je op geen enkele manier. Je gaat je van zulke gedachten slecht voelen, je kunt gaan geloven in negatieve gedachten en op dat moment worden ze ook waar. Echter, andersom werkt het ook. Stel in de plaats van negatieve gedachten positieve: Je bent nog maar in de dertig en hebt nog een heel leven voor je. Je verdient gewoon een leuke vrouw en dat zij er nog niet is, dat is haar verlies! Ga eropuit, ga online daten en spreek af. Als het dan een keer niet is wat je ervan verwacht of wat zij ervan verwacht, zeg dan tegen jezelf dat dat jammer is, maar dat er heus nog wel iemand voorbij komt. En wees geduldig, als je nu start, heb je niet morgen een vrouw, maar kijk over een jaar, twee jaar, drie jaar weer. Denk vooral positieve dingen en vermijd negatieve gedachten die over jou gaan, want die helpen je niet. Mocht je dit moeilijk vinden, zoek er dan hulp bij, bijvoorbeeld door een psycholoog in te schakelen. Jij bent dat waard namelijk, dus jezelf helpen is het grootste cadeau wat je jezelf kan geven. En dat verdien je ook! Heel veel succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100