fladderend hart

soms is het of mijn hart fladdert dat heb ik meestal s,avond of s,nachts ik vindt het wel een beetje eng het duurt meestal een kwartier en dan gaat het weer over moet ik hier mee naar de huisarts gaan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt dat je hard bonsend hart hebt?
Amadea
12 jaar geleden
Lees maar eens wat er allemaal al staat bij http://www.goeievraag.nl/vraag/eng-help-asjeblieft.185993
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je omschrijven wat je precies bedoelt met "fladderend hart"?
Is het een gevoel van snelle of trage hartslag, onregelmatige hartslag, hard bonzen van je hart, gevoel van je hartslag in je keel, gevoel dat je hart slagen overslaat of even trilt in je borstkas en daarna even lijkt te stoppen, ... Ps: hier ook wat schrijftips - gebruik leestekens in je zin en begin elke nieuwe zin met een hoofdletter
- 's nachts en 's avonds
- let op dt-foutjes: "ik vind"

Het beste antwoord

Niet uitstellen. Met een fladderend hart moet je zeker naar de huisarts gaan!

De medische term is boezemfibrilleren, ofwel atriumfibrilleren. Dit is een hartritmestoornis, waarbij de boezems (atria) veel te snel en onregelmatig samentrekken. De prikkels voor hartactie gaan normaal gesproken van één punt uit: de sinusknoop (het elektrische ‘centrum’ van het hart). Echter bij boezemfibrilleren ontstaan er in de boezemwand meerdere plaatsen waar onsamenhangende en soms ongerichte prikkels vandaan komen, wat leidt tot een ‘chaotische’ hartslag. De prikkels houden zich dus niet meer aan het ritme van de sinusknoop. Hart en bloedsomloop blijven voor een groot deel wel functioneren, dit omdat de hartkamers (ventrikels) het bloed wel blijven uitpompen naar de lichaamsvaten, maar het hart- en polsritme wordt wel onregelmatig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zou er inderdaad even mee naar de huisarts gaan, als je het vaker hebt zeker! voor hem is het een kwestie van even kijken, voor jou is het een grote opluchting als je weet wat het is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk moet je hiermee naar de huisarts, ook al is het waarschijnlijk volkomen onschuldig. Maar het gaat om je hart en je maakt je zorgen, reden genoeg om naar je huisarts te gaan.