Zijn er ook "huis, tuin en keuken"middeltjes tegen duizeligheid?

Ik heb zeer ernstige evenwichtsstoornissen waardoor ik vaak wekenlang niet kan functioneren.
Verschillende medicijnen al geprobeerd maar alles werkt maar voor een poosje. Ben echt ten einde raad. Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
45.3K

Het beste antwoord

je heb misschien wel meniere
dat is een evenwichtstoornis
ik heb het ook
wat helpt is , weinig of geen zout gebruiken want zout houd vocht vast en dat is wat in het evenwichts orgaan dan te veel is
niet te teveel drinken
vermijd stress
niet ineens je hoofd snel draaien
rustig doen met op staan eerst zitten even wachten dan opstaan
niet roken
geen koffie
maar maak je vooral nergens druk om
mensen met deze aandoening zijn t snelst er van af als ze stress vrij leven gaan leiden
sterkte groetjes marion
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Absolute rust is de enige remedie als medicijnen niet werken. Vermijdt zoveel mogelijk drukte, stress, hevige prikkels en lichamelijke inspanning.

Iedere middag twee uurtjes slapen zodat je lichaam tot rust kan komen, dus ook je evenwichtsorgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook vaak last van, maar vaak 's-avonds en als ik erg gestressd ben.

Artsen kunnen niets vinden, behalve dat ik hoge bloeddruk heb (wat ze vreemd vinden want duizeligheid heeft vaak met lage bloeddruk te maken)

Ik heb duizeligheid naar één kant toe.

Mijn vader heeft de ziekte van Meniëre http://www.oorzaken.nl/meniere.htm , maar dat schijnt niet overerfelijk te zijn, vind mijn arts.

En omdat ze het niet kunnen vinden, zeggen ze maar dat het psychisch is. Ik moet daar dan maar om lachen. Dàt antwoord word altijd gegeven als artsen het niet kunnen vinden. Makkelijk toch?

Ik heb jaren geleden behalve medicijnen tegen hartritmestoornissen (heb ik niet) Diazepam uitgeschreven gekregen, En Oxazepam. Zijn die artsen nu helemaal? Nee, ik heb die twee medicijnen niet eens bij de apotheek opgehaald.

Tja, ik slik zelf Magnesium. Helpt ook tegen evt. stress, en tegen kramp-aanvallen. Word ik duizelig dan weet ik dat ik een versnelling terug moet gaan.

Het probleem is dat er zoveel soorten evenwichtsstoornissen zijn. Ik kan je wel kruiden aanraden zoals Hyssop, maar of dat bij jou werkt is een tweede.

!!!!Wat ik je kan aanraden: ga naar een chinese arts, Acupunktuur! Mijn vader geloofde absoluut niet in die "nonsens" maar had door Meniere geen leven meer. Hij kon niet normaal naar buiten, was al tijden ziek thuis.
Hij is een jaar of 10 geleden door een bevriende neuroloog naar een cardioloog (dokter Thé of Tan) gestuurd die tevens aan acupunktuur deed. Deze man heeft mijn vader bij zijn slaap een injectie gegeven en sinds die dag heeft mijn vader geen (zware) evenwichtsstoornissen meer gehad! Helaas is die cardioloog er niet meer.

Ga anders eens voor de zekerheid naar een Duizeligheidspoli zoals http://www.dz.nl/para/paginas/show-925.html

Ik wens je heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik je misschien medicijnen tegen hoge bloeddruk? Ik gebruikte al jaren Enalaprilmaleaat. Verleden jaar begon ik ineens duizelig te worden; steeds erger, zodat ik op het laatst niet meer gewoon kon lopen. Twee artsen konden niets vinden Ik werd doorgestuurd naar de neuroloog die in een handomdraai vaststelde dat het van die tabletten kwam. Hij heeft me toen een andere bloeddrukverlager voorgeschreven en sindsdien is de duizeligheid langzamerhand verdwenen. Laat je dus eens onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he hallo
ik zelf leef dagenlyks met duizelingen Myn bloeddruk is hier de oorzaak van
tevens ben ik op zoek gegaan en ben met boulion aan de gang gegaan
dit doet my goed en tevens zyn myn duizelingen ook minder geworden
Een goede ontbyt met veel rauwkorst doet ook wonderen en
zout als esxtra toe tedingen aromat gebruik ik zelf vind ik wat smakkelyker
wensje veel sterkte toe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te horen heb je de Ziekte van Meniere of een andere evenwichtsstoornis. Zo te lezen ben je daar al voor in behandeling. Zelf heb ik erg veel baat bij betablokkers. Die krijg ik voor mijn bloeddruk, maar sindsdien is mijn duizeligheid ook zo goed als verdwenen.

Veel mensen die echter op medicijnen niet of nauwelijks reageren, hebben goede ervaringen met een prisma-bril. Dat is nog een vrij nieuw en onbekend iets, maar zeker iets om je eens in te verdiepen.