Op zich scheet ieder mens, vooral 's nachts. Daar is ook niks mis mee, want voeding bevat nou eenmaal gassen en dat moet eruit.

Overmatig stinkende scheten laten met darmkrampen duiden vaak op slechte bacteriën in de darmen. Dat heeft met verkeerde voeding te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een scheet is beter dan je weet, het maakt je hart gezond en blaast al het stof uit je kont!

Toegevoegd na 3 minuten:
Als aanvulling: Het inhouden van winden kan namelijk leiden tot uitstulpingen van de darmen. De giftige darmgassen kunnen door opname in de bloedbaan klachten als vermoeidheid en hoofdpijn veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou toch zal ik ze altijd inhouden (op school dan xD)
Ja, ongewenste stoffen verwijderen is altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit artikel geeft daar meer informatie over.
http://www.golb.be/stinkende-scheten-zijn-gezond/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stinkende scheten zijn inderdaad voor de later gezond, voor de omgeving wat minder...
Winderigheid wordt in de volksmond besproken met de term: 'een wind (of scheet) laten'. Winden laten heet officieel 'flatuleren'. De kunst van het winden laten wordt ook wel petomanie genoemd. Een petomaan is iemand die er een ziekelijk genoegen in schept winden te laten. Petomaan komt van het Franse woord 'péter' wat 'winden laten' betekent......

Pfffffff....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is het hetzelfde als plassen. Je loost gewoon afvalstoffen die je lichaam niet kan verwerken.

En tsja gezond... net zo gezond als plassen, voor zover dat ergens op slaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je je scheten niet laat vliegen, ga je na een tijdje zelf vliegen.
Warme lucht stijgt namelijk..

Dus ja, scheten laten is gezond. Lucht lekker op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha lol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit geweten dat vrouwen ook scheten laten...:)
Een plus, maar niet voor de stank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gnegne.. ik ruik naar roosjes :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ja in je dromen zeker, ik ruik hem hier ;-)
Scheten is ongezond, ze zijn het gevolg van een onvolledige verbranding... Dus ongezond... Iemand die heel gezond is en gezond eet stinkt niet en laat (bijna) geen scheten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker. Gewoon laten dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn gassen die moeten jou lichaam verlaten .
Maar pas wel op met vuur omdat je er een vuurtje erbij houdt terwijl je een scheet laat een grote steekvlam krijgt .