Hoe stevig zit een brillenglas in een metalen montuur?

Het glas zit met schroefjes vast.
Ik heb prisma glazen, dus ze zijn aan de randen wat dikker dan een standaard glas.
Het montuur is wat dunner. Trendo, bril twv 200 euro.

Iemand vertelde me vanmiddag dat de kans groot is dat prisma glazen die bevestigd zijn met een schroef in een wat dunner montuur heel vaak eruit zullen vallen.
Ik ben vrij nuchter en ga er vanuit dat de optomitrist echt wel weet wat hij doet / verkoopt.
Toch even hier een check bij de brillendragers of opticiens ;)
PS; montuur is vierkant, glas volledig omsloten

4 maanden geleden
in: Optiek
TurfGraver
4 maanden geleden
Rand van glas is zo geslepen dat deze goed in montuur past.
Als glas te dik zou zijn voor montuur zou opticien dat wel afgeraden hebben.
crispy
4 maanden geleden
Wat verwacht je als antwoord op deze vraag? Er bestaat geen maat voor 'stevigheid van een brillenglas in een montuur'.
Een glas valt niet zomaar uit een montuur als de bril gebruikt wordt op normale wijze.
Wees er voorzichtig mee, dan gaat deze bril net zo lang mee als elke andere bril waar je voorzichtig mee om gaat.
Als je ermee gaat sporten, is de kans groter dat die valt en dus kapot gaat. Dus moet je er niet mee gaan sporten.

Geef als eerste antwoord