Rode ogen??

Hallo er zitten rode bloedvaatjes tegen mn iris aan is dit slecht ,?, ik draag lenzen zie foto: ik weet niet of he het goed kan zien maar het zit er echt tegenaan bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.4K

Antwoorden (5)

Misshien ben je ergens allergisch voor? Als mijn vriendin een konijn lang vasthoud en na een paar minuten krijgt ze het zelfde. Dus misschien ben je allergisch...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik ben nergens allergisch voor ik kan me nog vaag herinneren dat de opticien zei dat als ik dit had dan niet meer lang lenzen kon dragen maar weet niet meer zeker... Bedankt voor je antwoord
Wellicht is het een reactie van het mogelijk wrijven, of je hebt simpelweg een allergie tegen iets:
"Bij een allergie is met name het bindvlies of slijmvlies (conjunctiva) van het oog aangedaan. De conjunctiva is de slijmvliesbekleding van de binnenzijde van de oogleden en van de buitenzijde van de oogbol (bulbus oculi). De conjunctiva op de oogbol ligt op het witte deel van het oog (de harde oogrok) en wordt "conjunctiva bulbi" genoemd. De conjunctiva aan de binnenzijde van de oogleden is rood vanwege de vele bloedvaten en wordt "conjunctiva palpebralis" genoemd. De ruimte tussen de bovenste en onderste oogleden en de oogbol heet de "conjunctivaalzak (fornix)". In de linker tekening is de conjunctiva in het wit aangeven."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook maar dan veel erger. Ene dag meer dan de andere. Volgens dokter niks aan de hand. Als je erbij ook echt tranende en jeukende ogen heb misschien toch ff naar de dokter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik zo snel op de foto kan zien ziet het er wel normaal uit. Je kunt ook veel bloedvaatjes in je ogen zien als je een paar dagen slecht hebt geslapen, of als je veel in je ogen hebt zitten wrijven.
Had je laatst last met lenzen in of uit doen? Dat je dus een tijdje hebt zitten prutsen?

Hou het gewoon in de gaten, als je er echt last van begint te krijgen (droge, prikkende ogen, meer bloedvaatjes te zien) ga dan terug naar de opticien voor controle.
12 jaar geleden
Misschien een gesprongen adertje. Of nu (nouja niet vandaag) met het mooie weer hebben veel bedrijven een airco aan. Of een ventilatie in de auto. Dit kan je oog licht uitdrogen waardoor je lens gaat irriteren. Dit geeft rode ogen. Ik heb het zelf ook na lang computeren dan knipper je te weinig en drogen de lenzen ook uit. Bij mij zijn mijn ogen knalrood. dus niet een sliertje. Het kan ook komen wanneer je slecht geslapen heb of juist moe ben. Het is niet iets om je zorgen om te maken. Spierwitte ogen heb ik al heel lang niet meer gezien. Ja bij kleine kinderen. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een gesprongen adertje kan (een deel) van het oogwit helemaal rood worden, ziet er doodeng uit!