Zijn nu mijn ogen slecht of is dit normaal?

Als ik de eerste school les heb gehad zie ik na de les best wazig, alleen van mensen die wat verder staan, mensen die om me heen staan zie ik wel scherp. Ik zit niet te dicht bij mijn boek of waar ik op schrijf. Juist ver weg. Ik heb wel migraine accompagnee. Weet niet of het er mee te maken heeft of dat mijn ogen wat slechter zijn of juist dta het geen kwaad kan. Iemand idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt sowieso ook aan de migraine, dat beinvloed je zicht erg.

Antwoorden (5)

Normaal is het zeker niet, je kunt het beste je ogen laten meten bij de opticiën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een bril moet, laat ze even testen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had hetzelde behalve de migraine toen deed ik voor de zekerheid een oogtest en wat bleek ik heb nu een bril :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk geen bril nodig maar spant je ogen te lang in (op dezelfde afstand)
Wat je daaraan kan doen is regelmatig ver weg (verder dan 5 meter) kijken.
Dus als je bijv. een boek leest dan kijk je na iedere halve bladzijde even ver weg dan moeten je lenzen van stand veranderen en dat geeft vaak de ontspanning die je nodig hebt.
Ga desnoods naar een optoloog voor je besluit naar een opticien te gaan voor een bril. Een bril is de laatste oplossing die je wilt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nadat de 'artsen'zijn afgehaakt komen nu de 'specialisten'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk het wel
als je moe bent na een flinke fysieke inspanning schrijft de dokter rust voor en geen beugel om je been te ondersteunen. (en dat maakt je been zwakker en afhankelijk van die steun die hij eigenlijk niet nodig heeft) Dit is wel wat een opticien doet (hij verdient tenslotte aan je bril (niet aan de oplossing)
Je hoort niet wazig te zien na een dagje les. Het feit dat je migraine krijgt, kan daarmee te maken hebben.

De beste manier om je probleem aan te pakken, is naar de oogarts gaan (dus niet de opticien). Het is de oogarts die moet nagaan wat er precies met je ogen aan de hand is.

Ingeval het enkel een "eenvoudig" oogprobleem betreft, zal de oogarts je doorsturen naar de opticien om een bril aan te meten. Indien je een bril nodig hebt, kan je er trouwens ook voor kiezen om lenzen te dragen.

Dit probleem hoor je niet onaangeroerd te laten, maak een afspraak bij een oogarts of laat je door je huisarts doorverwijzen.