mijn ogen prikken na het uithalen van mijn lenzen, wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Ik draag sinds een 10-tal maanden lenzen en heb er amper problemen mee gehad, tot vorige week. Iedere keer wanneer ik mijn lenzen uithaal (na ze ongeveer 14u aan te hebben gehad), prikken mijn ogen. Dit houdt soms een uur aan, wat niet echt ideaal is als ik wil slapen.
Ik draag zachte lenzen en vervang ze iedere maand (heb ze deze ochtend vervangen en heb nu weer last), ben niet van product veranderd en mijn lenzen zijn niet kapot (zeker nu niet, ze zijn nieuw van deze ochtend).
Heeft iemand van jullie dit al meegemaakt of weer iemand wat de oorzaak kan zijn? Maandag ga ik naar de opticien, maar het zou fijn zijn als iemand een antwoord kan geven.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
2.6K

Antwoorden (2)

Dat heb ik ook soms. Ik wijt het aan het toch te lang dragen van mijn lenzen. Mijn lens zit dan wat gezogen aan mijn oog. Heb dus moeite met de lenzen uitdoen. Mijn ogen lijken ook wat droger en gaan dan prikken, net alsof ze eindelijk weer zuurstof krijgen na uren afgesloten te zijn geweest.
(ik draag zachte lenzen)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat je ogen prikken nadat je je lenzen uit hebt gedaan kan komen doordat er nog een restje zeep aan je vingers zit. Ik neem tenminste aan dat je je handen wast voordat je je lenzen uit doet. Let erop dat je je handen goed afspoelt en afdroogt. Het kan ook veroorzaakt worden door de soort zeep die je gebruikt. Als je ogen nog prikken als je handen echt super schoon zijn dan kan de opticien je denk ik het beste helpen.