Hoe kan het als ik in mijn ogen wrijf dat ik dan andere ogen zie? (Soort van tijger ogen) enig idee?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Optiek
2.5K

Antwoorden (1)

Als je in je ogen wrijft duw je rechstreeks op je netvlies waar er zich "kegeltjes" en "staafjes" bevinden die het licht opvangen dat door je oog naar binnen valt. Als je die prikkelt door in je ogen te wrijven, zul je dus dingen beginnen zien. De druk op een oogbol verspreidt zich altijd geometrisch en het patroon dat je ziet zal dat dus ook zijn. Het patroon dat je ziet kan in zwart-wit zijn of in kleur, afhankelijk of je meer staafjes of kegeltjes prikkelt.

In jouw geval maakt de interpretatie van je hersenen / je fantasie van die patronen de 'tijgerogen' die je ziet.