kan ik een ander montuur kopen als ik mijn bril nog niet langer dan 3, 5 jaar heb?

ik wil een montuur

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je zorgverzekering maar 1 x per 3.5 jaar een vergoeding geeft ( vaak ook al niet veel meer dan 150-200 euro), kan ik me indenken dat je tussentijds eens wil veranderen van montuur (uitgaande van dat je glazen nog voldoen en op de juiste sterktes zijn). Wat ik zou doen als ik jou was? Stap een willekeurige (of meerdere) opticiens binnen en vraag een verkoper of hij je wil helpen met zoeken naar een passend ander montuur en dat je de huidige glazen daar graag in wil laten overzetten. (Negeer alle bezwaren of verkooppraatjes!) Enige belangrijke in dit geval met overzetten van huidige glazen, is de afstand ( PD in millimeters) die eerder werd opgemeten , tussen beide pupillen. Dit is het 'optisch midden' van elk glas en belangrijk voor o.a de scherpte van je zicht. Bij inslijpen van de glazen in het montuur wordt er hier rekening mee gehouden. Meestal kom je dan wel uit op een iets kleiner model montuur. Wel kan het zijn dat ze je vooraf geen garantie geven op deze actie; zeker glazen van glas ipv kunststof kunnen kapot vallen, of elders kunnen breukjes ontstaan. Maar vanuit langere werkervaring met dergelijke optiek-klusjes en uitgaande van een "eerlijk" bedrijf is de slaagkans wel hoger dan 90 % en met wat mazzel kost je het geheel maar iets van 50 euro ;) Succes!

Als in je voorwaarde van de zorgverzekering staat dat je eens in de 3,5 dit mag dan wordt de bril dus niet vergoed. je kunt hem wel kopen maar dan betaal je hem zelf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100