Is oog laseren veilig?

Hoe veilig is oog laseren?
Mijn nicht was 1 van de eersten die dat liet doen ergens in de jaren 80 kan ik me heugen.
Zelf denk ik er vaak aan om dat ok te laten doen. Maar hoe veilig is dat eigenlijk? Zijn er gevallen bekend dat het finaal mis is gegaan? Men weet toch ook niet hoe de situatie wordt als je een leeftijd hebt van 70/80?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe het niet je kan altijd lenzen in doen...dus waarom een groot risico nemen??als het altijd veilig kan

Het beste antwoord

Ja. Het KAN compleet fout gaan. En NEE het is nog niet zeker dat het op langere termijn altijd zonder complicaties blijft. Net zoals bij welke andere medische ingreep die relatief nieuw is, is de afweging: Is de kwaal erger dan het risico?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook een tijdje overwogen mijn ogen te laten laseren, nadat ik enkele jubelverhalen gehoord heb.
Daarna hoorde ik echter enkele minder fantastische verhalen. Eén iemand had tegenwoordig voortdurend hoofdpijn, kon niet goed tegen licht.
Een ander zag allemaal zwarte vlekken voor de ogen en er was er één die nu (na het laseren) weer een bril moest dragen.
Dus ja: het gaat vaak goed (en is dus veilig), maar het kan ook behoorlijk mis gaan en dan is het net vervelend als het jou betreft.
Je hebt maar één paar ogen, wees er zuinig op.

Mocht je echt perse van je bril of lenzen af willen, overweeg dan de mogelijkheid van nachtlenzen eens.
Deze harde lenzen zet je 's avonds voor je naar bed gaat in en je haalt ze 's morgens weer uit.
De hele dag zie je vervolgens gewoon scherp, doordat de lenzen 's nachts je ogen op een bepaalde manier hebben samengeknepen.

Als je ze een weekje niet draagt, dan zie je weer net zo slecht als je voor die tijd zag zonder hulpmiddelen.

Ik ben inmiddels al zeker 3,5 jaar enthousiast nachtlenzen gebruiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hej, eindelijk een ervaringsdeskundige van nachtlenzen!
Ik ben erg benieuwd welke sterkte je hebt, en of er nadelen aan zitten tijdens gebruik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nadeel: Ze zijn duur, je bent gemiddeld zo'n 400 Euro per jaar kwijt en de verzekering vergoed niet alles. Verder moet ik zeggen dat ik weinig nadelen ondervind van de lenzen. Ik sport nogal veel, waaronder zwemmen en altijd maar die angst of ik mijn lenzen niet zou verliezen... vreselijk. Andere tip: Ga naar een gespecialiseerde, zelfstandige opticien. Ik heb mindere ervaringen met een landelijke keten.