Waarom krijg ik steeds zo een hevige hoofdpijn en druk door nieuwe bril?

Ik heb na ruim 20 jaar zachte lenzen te hebben gedragen, nu een bril genomen ik heb min 6,50.

Maar zodra ik de bril opzet krijg ik onmiddelijk hoofdpijn en vermoeide ogen. Ik probeer de bril zo lang mogelijk op te houden, maar dat is onmogelijk.

Moeten mijn ogen na zolang lenzen te hebben gedragen wennen aan de bril, of is er iets verkeerd met de bril?

Hoelang zou ik moeten wachten voordat ik evt langs moet gaan naar de opticien?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik heb mijn bril zojuist weer proberen op te doen maar gelijk komt er een gigantische druk in mijn hoofd en op mijn ogen en het lukt gewoon weg niet om hem langer dan 5 minuten op te houden.

Toegevoegd na 17 uur:
Hallo allemaal ik had nog 1 laatste toevoeging.

Is het normaal dat ik de letters in een boek of op het beeldscherm pas goed kan lezen als ik er recht voor zit.

Dus als ik mijn hoofd wegdraai van een boek worden de letters in de hoeken van de bril wazig, dus ik moet er steeds recht voo zitten om goed te kunnen lezen.

Hoort dit bij de manier waarop de glazen geslepen zijn?

Wederom hartelijk dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
12.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Hans Anders gekocht? Die heeft alleen MBO-ers in dienst om te meten. De goeie opticiens hebben optometristen op HBO-niveau in dienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ik heb de bril bij city bril gekocht, ik heb al jarenlang lenzen van citylens tot volle tevredenheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nu niet meer opzetten, je hebt het genoeg keren uitgeprobeerd! het zou verstandig zijn om nu naar de opticien te gaan. kijk uit in het verkeer en neem iemand mee als je dat prettiger en veiliger vindt !

Het beste antwoord

Ook opticiens maken fouten. Het klinkt alsof de glazen helemaal verkeerd zijn. Het kan zijn dat de afwijking van je ogen verkeerd is opgemeten, dat de cilinder verkeerd is, maar zelfs zouden linker en rechter glas verwisseld kunnen zijn.

Je kunt zelf ook grofweg zien of de glazen goed zijn, door in de verte te kijken met en zonder bril, oog voor oog. Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat een van de glazen van mijn bril niet goed was, doordat ik een kopje koffie dronk (kopje voor mijn ene oog) en in de verte staarde. Ik kon de tekst niet lezen die zich twee meter voor me bevond. Toen gingen de alarmbellen rinkelen en ben ik nog eens goed gaan kijken met een hand voor mijn oog, met en zonder bril. Op die manier kom je er snel achter.

Mocht de opticien zich er met een smoesje af maken (wat mij in eerste instantie aan de telefoon overkwam, en wat mijn vader ook gehad heeft toen zijn opticiens een grove fout had gemaakt), dan kun je ook nog bij een andere, goede opticien langs gaan voor een tweede mening. Want hier is iets goed mis gegaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is dus niet zo dat ik eerst een paar dagen aan de bril moet gaan wennen voordat ik er geen hoofdpijn meer door krijg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Karel: Nee. Volg je gevoel. Je hoort geen hoofdpijn te krijgen van de bril.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor uw reactie, ik ben inmiddels terug gegaan naar de opticien.

Andere antwoorden (2)

De glazen kunnen nooit goed zijn. Ga maar zo snel mogelijk terug naar de opticien, en vraag of ze ze opnieuw willen meten.
Wel is het volgende aan de orde: als je je ogen laat opmeten, moet je eerst een week of twee weken, de lenzen niet dragen. Je ogen moeten zich herstellen in de kromming die ze hebben als je geen lenzen draagt. Dan pas kunnen de glazen voor de bril optimaal worden aangemeten. Misschien heb je daar geen rekening mee gehouden? De opticien had het wel moeten vertellen.

Het is wel lastig als je geen bril meer hebt, om zonder lenzen te lopen, maar het schijnt echt noodzakelijk te zijn.
Ik had nog een oeroude bril liggen waarmee ik even vooruit kon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De opticien vertelde mij dat dit niet nodig was en volgens hem was een klein kwartiertje zonder lenzen in voldoende om de bril aan te meten.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
als je zachte daglenzen hebt gedragen, hoef je echt niet twee weken zonder lenzen te lopen, voordat je een oogemting kan doen. lariekoek. bij nachtlenzen hebben je ogen wel even de tijd nodig, om in de oude vorm te komen, maar dat duurt "slechts"een dag of vijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okay maar zou de bril verkeerd zijn opgemeten of moeten mijn ogen doordat ik zo lang lenzen heb gedragen wennen aan de bril?
burgos
11 jaar geleden
Wat ik zelf mee maakte.ze hadden mijn linker glas rechts gemonteerd,2 weken gelopen werd er gek van,ga maar snel terug.
ik ken dit probleem, je pijnigt jezelf door langer door te lopen met de verkeerde bril...
ga zo snel mogelijk zonder te bellen/afspraak te maken naar de opticien. zorg dat ze tijd voor je maken want je kunt niet langer met deze verkeerde bril/glazen door lopen... je kunt beter zonder bril lopen dan met op dit moment, je moet natuurlijk wel op gevaarlijke situaties letten en eventueel iemand meenemen indien nodig.
eis dat ze je ogen opnieuw opmeten, let op dat ook aandacht wordt gegeven aan het opmeten van de cilinder... (dit kan ook de oorzaak van onmiddellijke hoofdpijn zijn!).

antwoord : ga zo snel mogelijk naar de opticien, laat alles nogmaals opmeten en kijk uit dat als er fouten zijn gemaakt dat ze niet alle kosten aan jou doorberekenen...

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is dus niet zo dat ik eerst een paar dagen aan de bril moet gaan wennen voordat ik er geen hoofdpijn meer door krijg? en mocht de bril niet goed zijn aangemeten, moet ik dan opnieuw betalen voor een evt andere bril?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een nieuwe bril krijgt, dan zijn de glazen afgestemd op je ogen nu, dus niet een maand geleden of over een half jaar, maar ze zijn opgemeten om nú te voldoen, zonder hoofdpijn ! mocht de bril niet goed zijn aangemeten, dan zal je eerst moeten vragen naar hun verzekering waar ze normaal gesproken op kunnen terugvallen want hun medewerkers zijn natuurlijk verzekerd en de winkel ook... bijvoorbeeld voor bedrijfsongevallen -iemand die per ongeluk op een duur montuur gaat zitten- de glazen zijn gewoon niet goed gemeten, anders had je niet zo'n erge hoofdpijn ! ik heb het zelf gehad en moest toen 50% zelf betalen, helaas, het lag aan mijn zeer trage oogspieren die 's.morgens heel anders waren dan aan het eind van een lange dag (werken) en daar had ik geen erg in na een lange dag werken even een bril op laten meten.... als dit je een keer gebeurt dan onthoudt je het wel. wij hebben toen besloten ieder sam/sam de pech-rekening te delen... weet niet hoe oud/zelfverzekerd je bent i.v.m. het al dan niet moeten betalen van de verkeerde glazen.
het zou een idee kunnen zijn niet alleen te gaan naar de winkel, maar let wel op : val de man/vrouw/opticien niet aan, honing werkt beter dan azijn...
succes !