Kun je met de oogaandoening keratoconus nooit meer je ogen laten laseren?

Hallo,

Bij mij is recentelijk door een oogkliniek keratoconus vastgesteld.
Dit na aanleiding toen ik besloot om mijn ogen te laten laseren.
In het intakegesprek die volgde met diverse testen raadden ze mensen met deze aandoening af om hun ogen te laseren.
Betekend dit dat ik mijn hele leven afhankelijk zou zijn van een bril of lenzen?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou deze informatie eens kunnen doorlezen:
http://www.oogartsen.nl/oogartsen/hoornvlies_slijmvlies/keratoconus/

Het beste antwoord

Niet persé, maar lasteren is inderdaad geen optie bij keratoconus.
Een keratoconus wordt regelmatig verholpen met een corneatransplantatie; daarbij wordt uw eigen cornea (die vervormd is) vervangen door een (normaal gevormde ) cornea van een donor.
Meestal is hiermee de afwijking in het zicht verholpen.

Of dit voor u een optie is kan ik natuurlijk niet uitmaken, dat zou in overleg met uw huisarts en/ of oogarts moeten.

Overigens worden lenzen volgens mij ook afgeraden bij keratoconus.