Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bloeden tijdens de seks met Mirena spiraal ?

Mijn vriendin heeft al sinds 5 weken een Mirena spiraal.
In het begin toen we seks hadden bloeden ze een beetje ,, maar met de tijd mee word het steeds erger als we seks hebben.
Ze heeft voor dat ze de spiraal ging plaatsen alle bloedtesten gedaan om te kijken of ze een SOA had.
Ik en mijn partner maken ons zorgen ,,dus als iemand wat meer weet laat het dan weten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Is het dat het na de seks dat zij iedere keer bloed of echt dat ze steeds meer en meer bloed gewoon?

Als ze gewoon al meer bloed dan normaal dat ze niet goed reageert op het spiraaltje. Dat de hormonen te veel of te weinig is, dat het niet word opgenomen.

Het kan ook zijn dat door de spiraaltje het lichaam eerst moet wennen om het allemaal te absorberen en dat ze wat schraler is van beneden waardoor ze bloed.

Het kan ook zijn dat ze het een niet prettig idee vind dat ze eigenlijk iets in haar heeft zitten wat er niet hoort en zich tijdens de seks aan beetje aanspant waardoor ze gaat bloeden.

Er zitten heel veel factoren aan en het is heel erg vervelend voor jullie.
Ik zou als ik jullie was gewoon eventjes naar de dokter gaan, die hebben er meer verstand van.
En schaam je niet, er zijn heel veel vrouwen die problemen hebben gehad met hun spiraaltje op seksueel gebied!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na het plaasten van een mirena spiraal kun je nog tot 3 maanden last hebben van (extra) bloedverlies. Pas als je daarna nog steeds klachten hebt, wordt het tijd om terug naar de dokter te gaan. Als je het bloedverlies telkens na het vrijen hebt, en tussendoor niet, zou ik er wel mee terug gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding