Is het strafbaar om naar seks te kijken tussen dier en mens?

aangezien het wel strafbaar is om het te doen(wat ik overigens heel goed vind)... is het ook strafbaar om het te kijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
56.5K

Het beste antwoord

Sinds dit jaar is het in bezit hebben van dierenporno strafbaar. Er zijn wel situaties denkbaar waarbij je wel kijkt, maar niet in bezit bent van de beelden, maar over het algemeen zal de kijker ook de bezitter zijn en daarmee strafbaar zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Even het bijbehorende artikel in het wetboek van strafrecht opgezocht:

Artikel 254a
1. Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft degene die een afbeelding – of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding – van een ontuchtige handeling, waarbij een mens en een dier zijn betrokken of schijnbaar zijn betrokken, verspreidt, openlijk tentoonstelt, vervaardigt, invoert, doorvoert, uitvoert of in bezit heeft.
2. Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft degene die van het plegen van een van de misdrijven, omschreven in het eerste lid, een beroep of een gewoonte maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jammergenoeg niet! Ik zou het verbieden, sick fucks die daar naar kijken! Die dieren hebben geen keus, jij wel om het te kijken of niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is strafbaar..hoe meer mensen erna kijken hoe meer producenten van dit soort walgelijke films dieren misbruiken om de consument tevreden te stellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet strafbaar om er naar te kijken, maar wel strafbaar als je het echt met dieren gaat doen( mensen die dat doen die sporen uiteraard niet.)

Toegevoegd na 1 dag:
de wet heeft "nog niet" verboden om sex met een eend of een schaap te hebben, wel met paarden of honden enzo... wat uiterlijk nog altijd heel walgelijk blijft als je het met een dier doet of het kijken naar dierensex...einde discussie!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel strafbaar, zie het antwoord van SuzyQ.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dan ken je de wet nog niet en die sucyq ofzo ook niet want het is echt niet strafbaar om ernaar te kijken maar wel heel strafbaar als je het met dieren doet..kijk maar eens verder op internet wat de wet daarvoor is dan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag er alleen maar naar kijken maar aankomen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Ahum*... Even mijn antwoord nog eens goed lezen. Puur kijken is niet strafbaar, maar het in het bezit hebben van het materiaal (en dat gaat vrijwel altijd samen) wel. Je hoeft niet eens verder op internet te kijken wat de wet daarvoor is, het bewuste artikel uit het Wetboek van strafrecht citeer ik namelijk letterlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe jij het ook went of keert er staat duidelijk als jij verder zoekt op internet dat het niet strafbaar is om er naar te kijken( er zijn sites genoeg waar dat op staat) maar wel heel strafbaar om sex tussen mens en dier uit te voeren. maar hoe dan ook kijken naar sex tussen mens en dier blijft walgelijk!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je nou al gelezen wat ik werkelijk beweer? Ik vind het echt wonderlijk dat ik een feitelijk aantoonbaar correct en onderbouwd antwoord geef, om vervolgens bij het volgende antwoord te lezen dat 'die sucyq ofzo' de wet niet kent. Ik citeer de wet nota bene letterlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
citeer jij de wet?? mijn vriend is al 10 jaar in het vak als juridisch adviseur...dus die kent het rechtboekje uit zijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus dan zou ik toch maar eerst eens goed nadenken en alles nog eens goed uitzoeken wat er in de wet staat, want ik heb het rechtboekje hier voor me neus liggen, en overigens wat me vriend al 10 jaar voor werk doet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik citeer de wet. Die is namelijk openbaar en staat voor iedereen toegankelijk op internet, weet je. Volg nou maar gewoon mijn bron. Dat is de officiële site van de overheid waar je wetten die nu geldig zijn kunt zoeken. Sinds begin dit jaar is artikel 254a van kracht geworden, naar aanleiding van voorstel 31009 van Kamerlid Waalkens. http://parlis.nl/pdf/kamerstukken/KST106523.pdf In dat artikel 254a staat, nogmaals: "1. Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft degene die een afbeelding – of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding – van een ontuchtige handeling, waarbij een mens en een dier zijn betrokken of schijnbaar zijn betrokken, verspreidt, openlijk tentoonstelt, vervaardigt, invoert, doorvoert, uitvoert of in bezit heeft.
2. Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft degene die van het plegen van een van de misdrijven, omschreven in het eerste lid, een beroep of een gewoonte maakt." http://wetten.overheid.nl/zoeken_op/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelXIV/Artikel254a/tekst_bevat_ontuchtige%2Bhandelingen%2Bdier/geldigheidsdatum_09-08-2010 Ik snap best dat je vriend misschien niet helemaal bij is en dat je zelf ook niet iedere keer dat er een wet wordt aangenomen een nieuw 'het rechtboekje' aanschaft, maar als jullie zo ter zake kundig zijn, had je kunnen weten dat dit voorstel al speelt sinds 2007, dat het is aangenomen door de Tweede Kamer, dat het is goedgekeurd door de Eerste Kamer, en dat het betreffende artikel, met de zojuist geciteerde tekst, van kracht is gegaan op 2 februari 2010. Waarom zo eigenwijs? Deze informatie is openbaar, je had het zo zelf even kunnen nakijken in plaats van jezelf zo belachelijk te maken. Is het dan zo onmogelijk dat iemand toevallig iets weet dat je zelf nog niet had gelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat ik net aan het reageren was terwijl het moderatieteam aan het snoeien was. @Mods: excuus als ik jullie daar meer werk door heb gegeven!
In de uiterst gevoelige film Ballad of Narayama van
Ballad of Narayama van Shohei Imamura, komt een scene voor waarin een dorpsjongen zij keeshond neukt.
Die scene is zeker niet banaal of schokkend. En of de jongen sport weet ik niet. In een moderne versie zou hij waarschijnlijk een breezersletje hebben genomen.
Eevenals griekse herdersjongens, die een halfjaar op de bergweides doorbrengen hun eigen schapen neuken.

Ik vind de opwinding van sommigen erg modieus. Natuurlijk moet het maken van films die gericht zijn op dierenseks verboden worden, maar wie heeft zo'n film wel eens gezien, of is dit weer een geval van de Groot Moeftie verbiedt een boek van Salman Rushdie,dat hij nog nooit gelezen heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal je misschien verbazen, maar ik kom wel eens bij de lokale erotheek, die adverteert met 'ieder denkbaar genre'. Ik kwam daar ook al wel eens voor het verbod op dierenporno, en heb dus ook de covers van de films gezien. Dat was voor mij genoeg.
niet strafbaar wel ziekelijk ik wil het liever niet zien als het beste paard van stal ruipt op een bloed mooie bosnimf (bah)