Kan ik aan een nieuwe strip beginnen als ik al in de stopweek zit?

Hallo,

Ik heb een vraag in verband met de anticonceptiepil. Ik heb afgelopen dinsdag mijn strip afgemaakt. Normaal gesproken slik ik de pil altijd door. Echter, nu had ik nog geen nieuw recept. Dat kan ik pas vanavond ophalen, waardoor ik dus ook vanavond opnieuw kan beginnen met de pil.

Mijn vraag was wat voor gevolgen dit heeft. Na twee dagen de pil niet geslikt te hebben, kan ik dan weer gewoon beginnen met de pil, of wordt ik dan alsnog ongesteld?

En als ik alsnog met een nieuwe strip begin, hoelang moet is de pil dan 'onbetrouwbaar'?

Alvast bedankt voor de hulp!

Weet jij het antwoord?

/2500

De pil beschermd je ook nog tegen zwangerschap, als je de stopweek inkort, dat maakt voor de werking van de pil niet uit, hij blijft betrouwbaar. Of je bloedverlies krijgt is niet te zeggen, dat verschilt van persoon tot persoon.

Wanneer de stopweek 7 dagen of minder is, blijft de pil gewoon betrouwbaar, zowel in de stopweek als in de nieuwe strip. Wanneer je maar twee dagen gestopt bent, is er een grote kans dat je geen onttrekkingsbloeding krijgt. Het kan echter wel. Wanneer je de pil langdurig doorslikt, wordt de kans dat je op een gegeven moment een doorbraakbloeding krijgt sowieso groter. Aanbevolen wordt om eenmaal per drie maanden toch een stopweek in te lassen, zodat je een onttrekkingsbloeding krijgt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100