wat zijn de voedingswaarde van een alcoholvrij biertje?

en is t een gezond drankje?

Toegevoegd na 3 dagen:
ik bedoel dus niet alleen hoeveel calorieen maar of er verders nog vitaminen in zitten ofzo..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

De energetische waarde van alcoholvrij bier ligt tussen 26 en 30 kcal per 100 ml.
13 jaar geleden
Zogenaamd alcoholvrij bier bevat minder dan 0,5 volumepercent alcohol, dat is tien maal minder dan een gewone pils.
De energiewaarde wordt bepaald door het gehalte aan alcohol en door de koolhydraten (of suikers). Een gewone pils van 250 cl bevat ongeveer 110 Kcal.
Een alcoholvrij bier zal gemiddeld tussen de 65 en de 75 Kcal per pint van 250 cl bevatten. Er zijn uiteraard onderlinge verschillen tussen de verschillende bieren, afhankelijk van de gebruikte ingrediënten. Maar over het algemeen is alcoholvrij bier calorie-armer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je hoofdvraag is al antwoord, maar vind je het zelf niet een beetje een rare vraag om te stellen of het een gezond drankje is? Lijkt me toch écht niet: alcoholarm bier levert namelijk geen voedingsstoffen waar het lichaam wat mee kan, levert géén mineralen of vitamines dus het is een niet-gezonddrankje. Het is echter een betere keus dan alcoholisch bier omdat het minder energie levert. Maar als je voor gezond wil; bestel in de bar dan een jus d' orange.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in iedergeval slechter dan gewoon bier, hetzelfde met de zogenaamde light producten, zoals cola light enz. Het is veel slechter en je wordt er dikker van dan dan regular, zo is dat ook bij sigaretten en alles, hoe lichter hoe slechter, wordt vol gestopt met andere rotzooi.