Wat helpt het beste voor een exsteem droge huid ?

Ik heb een hele droge huid en vooral mijn benen. Nu is mij verteld dat cocosolie het beste is. Wie weet raad ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel natuurlijk exstreem .

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kokosolie werkt vaak zeer goed.
Wel extra virgin nemen, dus niet de ontgeurde, hoewel die ook al kan helpen. Wat ook goed werkt is ghee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij ideale insmeer moment is na het douchen, maar voor het afdrogen.
Dus eerst smeren en daarna zachtjes deppend afdrogen.
Ritsuka
7 jaar geleden
vraag advies bij een schoonheidsspecialist

Antwoorden (3)

Volgens mijn moeder helpt (HDH) ook wel helpt droge huid. En je voelt het meestal prikkelen op de plekken waar het droog was en anders zou sudocreme ook nog wel kunnen helpen

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar u heeft het hier wel over extreem dus weet niet of het helpt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Superproduct, jammer dat zo weinig mensen het kennen. http://www.alfaco.nl/producten/hdh-huidmelk
De laatste zin is onnodig, bij dagelijks gebruik helpt het wel degelijk. Gewoon te koop bij apotheek en drogisterij.
tinus1969
7 jaar geleden
Vaseline-lanoline van de apotheek. Andere producten zijn duurder maar niet beter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Staat er ergens een ingredienten lijst?
Op de website van de fabrikant zie ik die niet.
http://www.alfaco.nl/producten/hdh-huidmelk Net als bij vaseline doet het niks aan de oorzaak, als je iets dagelijks moet blijven gebruiken vind ik niet dat het echt "helpt"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jack d, hier de ingrediëntenlijst,
https://www.vitamins.nl/lichaamsverzorging/bodycreme,%20gel%20en%20lotion/600522-huidmelk
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een paar ingredienten die ik niet langdurig dagelijks zou willen gebruiken, maar het valt mee.
Dure zalf van de huisarts (Calmurid met ureum) hielp niet, uiteindelijk uierzalf van Bogena gevonden: het antwoord op mijn dromen.
Voor het slapen gaan insmeren en het werkt prima.
Kokosolie was toch stukken minder.

Te koop bij ...
-het Kruidvat in 300ml en 700ml (ca. 4,50 en 7,95), fysieke winkel.
-Bol.com (bron)

N.B. Het merk Bogena is wel belangrijk, andere voldeden niet.

Antwoord: Het beste is de uierzalf van Bogena.

Bron: 3 x Bogena uierzalf 300gr 700gr en 5 kilo
Bron2: verzendkosten €1,99 zijn te ontwijken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jodokus52 dank je wel voor de tip en pb . Hier kan ik wel wat mee.
Ik heb zelf ook een erg droge huid, en wil niet teveel geld kwijt zijn aan de verzorging hiervan. Wat ik altijd doe en wat super goed werkt voor mij is tijdens het douchen olijfolie gebruiken op de droge huid, alsof het showergel is. Dit goed afspoelen en na het douchen je huid insmeren met vaseline.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!