Wanneer (na hoeveel kilo) begin je te zien dat je afgevallen bent?

Ik ben al 4 kilo afgevallen, maar niemand ziet het nog! Ik woog 74 kg en nu 70...
Is het misschien grotendeels vocht?? Of moet ik meer geduld hebben?
Ik merk wel dat je op sommige plekken je ''botten'' beter voelt...
Omdat ik er niks van merk raak ik gedemotiveerd om verder te gaan. (ik moet nog iets afvallen omdat ik niet zo lang ben, 1,72)

Iemand tips?? Motivatie?
Wat zijn goede sporten om af te vallen bijvoorbeeld?

Dankjulliewel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Dat is bij iedereen verschillend. Sommige mensen vallen direct in het gezicht af en dat zie je gelijk.

Anderen vallen heel gelijkmatig af waardoor het niet direct opvalt.

Laat je niet demotiveren. Gewoon langzaam afvallen, dat is het beste en ook het duurzaamste.

Ik ben 1.56 en ben in 5 maanden maar 6 kilo afgevallen. Nu pas ziet iedereen het. Maar...who cares...je doet het toch voor jezelf.

Oh, hardlopen werkt heel goed, zowel voor je conditie als vetverbranding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet bepaald een sport maar probeer eens te slenderen (slenderbanken)
Daar kun je dan bepaalde oefeningen bij doen waardoor je afvalt.
Ik slender ook maar voor mij is dit ontspannen en het werkt perfect.
Voordeel is dat je gelijk begeleiding hebt.
En dat ze jou gewicht in de gaten houden.
Kost ongeveer 8 euro in de week voor een uur te slenderen.
Er zijn mensen bij het slender studio die al de nodige kilo`s zichtbaar kwijt zijn.

Toegevoegd na 19 minuten:
Wat betreft het zien dat je afgevallen bent.
Mensen die jou iedere dag zien zien dit inderdaad niet meteen.
Maar mensen die jou lange tijd niet meer gezien hebben zien het direct aan je.
Ga ens naar een kledingwinkel en pas eens wat kleding aan dat je figuur accentueert.
Een B.H. kan ook motiveren meestal is je omvang van dit kledingstuk afgenomen.
Dan heb je gelijk de motivatie die je nodig hebt.
Knap dat je zo`n doorzetter bent.
12 jaar geleden
Volgens mij zit je al aan een prima gewicht, om even mee te beginnen. 74 was al niet gek volgens mij, dus ik denk dat niemand zag dat je te dik was, dus ook niemand ziet dat je afgevallen bent, omdat ze daar niet op letten dan.

Verder kun je als vuistregel gebruiken 5kg afvallen scheelt je 1 kledingmaat.
en ik ben paar jaar geleden 10 kg afgevallen, en ik zag het zelf nog niet als ik de centimeter er niet bijpakte.

Tip van de dag: probeer gewoon een tijdje dit gewicht aan te houden, en daarna ga je weer wat eraf doen
en je weet dat te weinig eten niet zorgt voor sneller afvallen he, je valt er juist niet van af
anneliez
12 jaar geleden
Ik ben ook net 4,3 kg afgevallen, van 77,8 naar 73,5 en ben 1,80 meter. Mensen om me heen zeggen dat ze het duidelijk zien en ik merk het ook heel erg aan m'n kleren (broeken). Misschien doordat je wat kleiner bent dat het nu nog wat minder opvalt, maar hou vol, ze gaan het vast binnenkort zien. Merk je het zelf nog niet aan je kleren?
Voor sporten raad ik je vooral aan iets te zoeken dat je leuk vind. Misschien een teamsport, of juist de Wii? Als je iets met tegenzin gaat doen is het moeilijk vol te houden.
Ik heb ook een leuke app die een grafiekje laat zien van de gewicht, dat is misschien ook leuk en motiverend voor je. (zoek op calorie counter)
Verder snoep ik af en toe wat suikervrije dropjes, erg lekker en als je een zakje van 100 gram eet, heb je nog maar net zoveel calorien op als een belegde boterham.
Hou vol en veel succes!