Wat te doen tegen brandendmaagzuur als je geen pillen e.d in huis heb ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een bekertje melk helpt ook een beetje. En dan vervolgens jezelf af gaan vragen waarom je brandend maagzuur hebt: wat heb je gegeten waar je niet tegen kunt? Op internet zijn lijstjes te vinden met voeding die je beter kunt vermijden als je er last van hebt. ' In mijn geval waren noten de boosdoener.

Bronnen:
http://www.rennie.nl/wat-is-brandend-maagz...

Beetje cola drinken. Pepermuntthee helpt ook goed, is ook lekker warm, wat een prettiger gevoel geeft.

pepermuntjes eten

vanillevla eten

zorgen dat je van die potjes natriumbicarbonaat(huishoud baksoda, let wel baksoda en geen schoonmaaksoda) in huis hebt en schweppes sodawater voor dat soort gevallen, het beste tegen chronisch maagzuur is omeprazol via een receptje van de huisarts...

Melk drinken werkt goed.

Zoals anderen al antwoorden, melk werkt bij mij ook goed, ondanks dat ik iemand laatst juist zag antwoorden dat zuivelproducten maagzuur in de hand werken. Mij was echter ooit eens verteld dat het maagzuur zich aan het calcium in de zuivel bindt. Ik vond dat het pluasibele verklaring. Maar of deze wetenschappelijk correct is, durf ik niet te zeggen. ;-) Toegevoegd na 10 minuten: "antwoordden" met dubbel d natuurlijk. :-/

Beste is het sap van gekookte aardappels drinken. Dus als je kookt, bewaar het sap (hoeft niet veel te zijn, gewoon een groot glas), laat het afkoelen en als je last hebt van maagzuur is een half glas leegdrinken al voldoende. Probeer het maar uit!

Warme melk helpt mij altijd het best.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100