uitstraling linkerarm, wat kan dit zijn? ( zie uitleg)

Ik heb vaak rugklachten rondom mijn schouders, vaak moest een wervel recht gezet worden. Ik ben 21 en heb helaas een instabiele rug (alles kraakt en verdchuift). Sinds zondag voelde alles al wat strak en niet goed, daarna ben ik naar een goedd chiropractor geweest die alles heeft nagekeken.. Echter voel ik de hele week al een afknelling in linker arm (gevoelloos en krachtverlies) nu moet ik toegeven dat de linkerkant (een aantal ribben) aardig dik zijn, erop drukken doet ook pijn..

Ik sport vaak en heb ook vaak knakjes in het borstbeen..

Kortom: het gaat om de uitstraling (bij gebogen houding wordt dit erger). Pijn is lokaal en niet extreem. Heeft iemand een idee of kennis wat dit zou kunnen zijn? Alle wervels staan recht maar de linker bovenkant is dik en beurs.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelfs als er een standaard oorzaak zou zijn bij je klachten is de kans groot dat het met jouw geschiedenis wat ingewikkelder ligt. Dit is specialisten werk en vaak is het zoeken naar iemand die bij jou en je klachten past.
Terug naar je chiropractor als je denkt dat die je verder kan helpen, anders verder zoeken.
Sowieso niet te lang bij dezelfde blijven als er geen vooruitgaan is.

Antwoorden (2)

Toen ik las over het "rechtzetten van wervels" kreeg ik al direct het vermoeden dat je naar de alternatieve hoek was afgedreven. Toen je later de chiropractor noemde, wist ik het zeker.

Nu zijn chiropractors niet "hardcore" alternatief - ze zeggen ook zinnige dingen. Maar chiropractie blijft een alternatieve bezigheid. Dat wil zeggen dat de methoden en de effecten geen bewezen resultaten hebben.

Ik raad je daarom aan te laten onderzoeken wat de oorzaak is van je klachten. Door een echte arts, wel te verstaan.

De symptomen die je beschrijft kunnen namelijk meerdere oorzaken hebben. Sommige daarvan zijn eenvoudig te verhelpen, andere zijn lastiger. Maar hoe dan ook moet je verergering zien te voorkomen. Met chiropractie lukt dat niet - je moet echt een goede anamnese laten doen om de echte oorzaak te vinden, en vervolgens die werkelijke oorzaak aanpakken op een manier waarvan je weet dat die effect zal hebben.

Op je vraag naar wat het kan zijn: beknelling van een zenuw lijkt het meest waarschijnlijk. Maar waar die beknelling zit, wat de oorzaak is, en wat de oorzaak van die oorzaak is - dat is zonder gedegen onderzoek niet te zeggen.

Cryofiel
7 jaar geleden
Een medische vraag kan m.i. het veiligste beantwoord worden door een medicus. Die stelt een diagnose aan de hand van jouw beschrijving, doet lichamelijk onderzoek en stelt eventeuuel aanvullende onderzoeken voor om vast te stellen 'wat dit is'.
Ik kan me voorstellen (aanname van mijn kant) dat ongerustheid je reden is om je vraag op deze site te stellen, maar of je hier zekerheid krijgt doordat mensen hier hun ideeen over jouw beschrijving geven, dat betwijfel ik. Mijn advies: Heb je vertrouwen in je huisarts? Ga daar heen. Heb je dat niet? Zoek een nieuwe huisarts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Goede punten, Marinak!