Hoelang duurt het effect als je cocaïne inspuit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het effect heeft te maken met hoe zuiver de cocaïne is. En natuurlijk hoeveel je gebruikt. En hoe groot je zelf bent. Dus daar is zo niks over te zeggen.
Spuiten is wel de meest riskante manier om cocaïne te gebruiken.
http://www.cocaineinfo.nl/home/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Enkele minuten. Nog korter dan snuiven.
Rieneke1
7 jaar geleden
Vrijwel meteen, maar of het een aanrader is????
Rieneke1
7 jaar geleden
Oh sorry, vraag verkeerd gelezen. Effect zal niet heel lang zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"maar of het een aanrader is?" Voor het effect waarschijnlijk wel. alle drugs die je kan spuiten werken sterker dan een andere vorm van inname in de regel.

Antwoorden (1)

Bij spuiten begint de coke al na enkele seconden te werken. De effecten houden ongeveer een halfuur aan.
https://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/cocaine/cocaine-basisinfo/hoe-gebruikt-men/

De cocaïne wordt opgelost in water en direct in een ader gespoten. Cocaïnegebruik voor middel van spuiten is een zeer riskante gebruiksmethode !!!, vanwege het risico op een overdosis.
Cokegebruik via spuiten levert nog extra risico’s op. Er kunnen ontstekingen op de insteekplaatsen ontstaan. Gebruik van spuiten die al door een ander gebruikt zijn gebruikt, geeft risico op ontstekingen of besmetting met het hepatitis- of aids virus.
Doordat het prettige effect slechts kort duurt, hebben cocaïne en heroïnegebruikers snel behoefte om meer te nemen. Deze craving (trek) is het sterkst bij spuiten en roken. Craving is het onbeheersbaar verlangen naar een verslavend middel.

Toegevoegd na 49 minuten:
Bij spuiten begint de coke al na enkele seconden te werken. De effecten houden ongeveer 10 (tien) minuten aan.

Toegevoegd na 1 uur:
Spuiten heeft een onmiddellijk en heel heftig effect.
Afgezien van het feit dat het zonde is van je zuurverdiende geld, door de geestelijke verslaving verandert willen in moeten, wordt een wekelijks gebruik een dagelijks gebruik. De meeste gebruikers gaan verder met een kwart gram cocaïne per dag en daar blijft het niet bij. Met coke ga je achter elkaar door tot het op is en begint de verschrikking.
De gevolgen van cocaïnegebruik kunnen desastreus zijn, veel voorkomende negatieve gevolgen van cocaïnegebruik zijn:
Trillingen, bewegingsstoornissen, hartritmestoornissen.
Waanbeelden, angsten, achterdocht/paranoia, agressie.
Ernstige vermagering en ondervoeding.
Dood door algehele lichamelijke uitputting.

En dat risico allemaal voor een effect van hooguit 10 minuten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Enkel heb je de tijd van duureffect van snuiven gebruikt, het is dus maar 10 minuten voor spuiten en een half uur voor snuiven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is gewijzigd, bedankt