Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Spieren of slijmbeurs - zelfdiagnose mogelijk?

Sinds een tijdje heb ik pijn in de bovenrug, tussen de schouderbladen. Ik voel het bijvoorbeeld als ik rondjes draai met de schouders (schouders optrekken - naar voren brengen - naar beneden duwen - naar achter trekken - en zo rond).

Het wordt al minder. Ik wacht nog een weekje af of het verder vermindert voordat ik naar de dokter gaat - zo erg is het nu ook weer niet.

Bestaat er in de tussentijd een zelfdiagnose om te bepalen of de pijn in de spieren zit, van een slijmbeursontsteking komt, of een andere oorzaak heeft?

Cryofiel
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het klinkt als kou. Waarschijnlijk heb je op de tocht gezeten, of bezweet naar buiten gegaan en snel afgekoeld. Het lijkt echt als alleen maar spierpijn, zeker omdat het minder wordt.

Slijmbeursontsteking doet verschrikkelijk pijn en is niet te vergelijken met spierpijn. Het is een zeurderige pijn, of je beweegt of niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wacht gewoon tot het over gaat. Dat doen de meeste dingen. Spieren kunnen altijd hetzij wat overbelast zijn, kou hebben geleden, verzuurd zijn geraakt. Etc.
Je kunt proberen een comfortabele stoel voor aan de computer te zoeken, en je houding rechter te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zegt: zo erg is het nu ook weer niet, dan denk ik niet dat het een slijmbeursontsteking is.
slijmbeursontstekingen zijn ontzettend pijnlijk; je weet gewoon niet hoe je moet liggen of zitten.
ook duurt het best lang voor je verbetering ziet.
beterschap!
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Als ik je goed beluister denk ik meteen aan een scheurtje in je spier.
Spierscheurtjes kunnen tamelijk hinderlijk zijn en soms behoorlijk veel pijn doen..maar ze gaan ook betrekkelijk gemakkelijk weer weg, hoor. Al duurt dat soms best eventjes.

Groetjes,


Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde, maar ik weet waar het van komt. Ik heb een kantoorbaan, mijn bureau staat te hoog en ik werk altijd met het dossier liggend voor mijn toetsenbord. Hierdoor krijg ik dezelfde klachten als jou. Na het weekend voelt het dan al beter aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding