Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je kort slapen trainen?

Ik merk de laatste weken dat de nachten steeds korter worden, end e werkdagen steeds langer. Dagen dat ik tot middernacht aan het werk ben worden steeds normaler. Kan ik training dat 5-6 uur slaap voldoende zijn, in plaats van 6-7?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
610

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ja hoor dat kan. Ik slaap al jaren niet meer dan 6 uur. Heel soms 7 uur en ik voel mij daar prima bij.

Het gaat erom dat je overdag voldoende ontspanningsmomenten hebt. Zorg dat je af en toe buiten komt en zo nu en dan echt helemaal niets doet. Slapen is niet het enige middel om je te ontspannen en op te laden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik slaap altijd maar 5 a 6 uur per nacht
dat vind ik zelf voldoende
ik heb zelf een lekker gevoel bij
ik krijg van uitslapen juist slaap
als ik er vroeg uit ga om 6 uur dan voel ik me veel fitter dan als ik pas erom 9 uur uit ga

en trainen kun je zeker als jij elke dag 5 a 6 uur per nacht slaapt en je houd dat heel lang vol dan ben je er zelf aan gewend.

veel succes er mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in principe mogelijk, maar let wel, iedereen heeft een eigen hoeveelheid slaap nodig. Dit hangt af van je leeftijd, levenstyle en gezondheid. Misschien kan je buurman goed functioneren met 5-6 uur slaap, maar dat wilt niet zeggen dat dat ook voor jou geldt. Misschien kan je dit in het begin wel volhouden, maar op lange termijn kan je lichaam er onder lijden.
Kijk wat voor jou het beste werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
me moeder slaapt maar 2 uur per nacht en die heeft ook nergens last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dan heeft jou ma een sterk lichaam.
ik zou dat niet vol kunnen houden denk, ja 2 daagjes, maar dan ben ik denk dood op.
Hoe kort bedoel je met kort? Er is een tijdje geleden een onderzoek geweest naar mensen die elk uur even 10 minuten hun ogen dicht deden om te slapen. Deze mensen leken nergens last van te hebben en waren 24 uur per dag actief. (Ik kan het artikel helaas niet meer vinden)
Verder is het ook mogelijk om tot rust te komen door te mediteren, als je het goed kan heb je ook een stuk minder slaap nodig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding