Is er nog een kans dat ik groei?

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen, 2 augustus 17 geworden en ben maar 175cm. Vind dit op zijn zachts gezegd echt k*t. Vooral bij mijn vrienden en meisjes. Ik heb al wel veel schaamhaar, beetje okselhaar (niet veel) en 0.0 baardgroei.
Ook loopt mijn penis achter in groei.
Mijn vader is 181cm en mijn moeder 172.
Is er nog een kans dat ik een groeispurt krijg of is het op je 17e wel echt voorbij?

bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

je kan nog zeker groeien, alleen we weten niet hoeveel.
waarschijnlijk zijn je vrienden wat langer al en dat vind jij stoer, maar er zijn ook meisjes die een jongen van 1.75cm lang genoeg vinden hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kan nog wel een beetje groei bij ,alhoewel de grootste groeischeut voorbij zal zijn.
fremar
11 jaar geleden
Waarschijnlijk zit je nog in de pubertijd en denk ik dat je nog wel gaat groeien. Ik ken iemand die ook nog laat in de pubertijd zat en die dus ook nog op oudere leeftijd doorgroeide.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bleef tot mijn 20e groeien, die laatste paar jaar komt er niet heel veel bij maar je zou nog best 3-5cm langer kunnen worden de komende jaren. Ook de rest komt wel, ladingen oksel haar zit je eigenlijk niet echt op te wachten en niet iedereen heeft de zwaarste baardgroei maar geloof me het komt vanzelf. Je penis kun je laten groeien met het kijken van porno. Hoe groot ie is in slappe toestand zegt niets maar dan ook werkelijk helemaal niets over het formaat in erecte toestand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het aan je vader. Tot wanneer hij groeide is waarschijnlijk de beste graadmeter. Je zou toch wel iets groter dan je vader moeten kunnen worden. Zoek naar na op google: target height calculator
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jongen is op zijn 17e doorgaans nog niet uitgegroeid.

Echter is 1.75 een mooie lengte voor een man. ( de gemiddelde nederlandse vrouw wordt 1.67 dus je bent iig langer )

Het bijzondere aan schaamhaar, okselhaar en baardhaar is dat de moderne man van tegenwoordig het eraf scheert zodra het er is, en de meeste vrouwen dat ook prefereren. ( zeker schaamhaar goed bijhouden zodra je seksueel actief wordt ) .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De gemiddelde lengte van een Nederlandse vrouw is 1.71 meter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan zijn de dames weer gegroeid, in 1999 was het 1.67
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichaamslengte