Waarom verliest men meer haren na het borstelen?

Hoii,
Ik ben nieuw hier.
Ik heb de laatstee tijd veel stress,
Ik ben een jongenman van 22,
Ik heb haar tot op schouderlengte ongeveer,
En was men haar elke dag.
Klas dat je 100 haren per dag mag verliezen maar ik denk dat dat bij mij ietsjes meer is. Is dit een normale reactie door het borstelen?

Thanks

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
7 jaar geleden
Sowieso iets aan je stress doen, maar dat had je vast zelf ook al bedacht. Je stressniveau verlagen helpt tegen, ahum, de stress, maar ook tegen allerlei andere problemen, waaronder haaruitval. Het is niet nodig je haar elke dag te wassen. Twee keer per week is echt genoeg. Mocht je dat toch viezig vinden (is het niet, maar goed), beperk je dan tot om de dag.

Het beste antwoord

Door het borstelen worden alle losse haren in een keer verwijderd. Dus dan lijkt het of je meer haar verliest dan wanneer je het niet zou borstelen.Bij niet borstelen doet het losse haar er wat langer over om van je hoofd weg te komen. Ieder uur 3-4 haren die uitvallen, is niet zo opvallend. Als je na 8 uur 24-32 haren uit je borstel plukt lijkt dat wel veel
anneliez
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjj voor je antwoord! Heel klaar en duidelijk! Hartelijk bedankt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk en prima antwoord +, al zijn de aantallen die je noemt wel aan de krappe kant, 8 per uur is realistischer. Haren vallen ook niet regelmatig uit, het kan dat je het ene uur 4 haren verliest en het andere uur 23.
Ook vang je met je borstel nog wat haren die gisteren zijn blijven hangen. Stress is ook een factor die haaruitval bevorderd, dat zou een oorzaak kunnen zijn dat je meer haar verliest dan 100 per dag. Zorg dat je de oorzaak van de stress vindt en eventueel samen met je huisarts een oplossing zoekt.
En dan nog het vele wassen, bouw dat langzaam af, sla eerst een dag over, een paar dagen later 2 dagen enzovoort. Een keer per week wassen is ruim voldoende. Je haar heeft een laagje vet nodig, wat je haar beschermd tegen uitdrogen. Als je je haar minder vaak wast, zal je zien dat het er niet vet uitziet en prettig aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoii crea, bedankt voor de informatie. Mijn haar voelt nu indzrdaad minder leuk aan. Snel vettig en voelt niet leuk aan. Valt zwaar vandaar dat ik het de laatste tijs elke dag was. Het valt me vooral tijdens t borstelen op.
Dankjjjewel x
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stress samen met anemie (ijzergebrek) kunnen een oorzaak zijn van haaruitval. Laat dit eens controleren. En heel rigoureus: laat je haar eens in een hele korte coupe knippen en kijk of het dan nòg uitvalt. Behandel je haar en hoofd met een goede crème spoeling.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@azalaia mn bloed is gecontroleerd geweest in september en alles wss volgens de arts goed. Had m gevraagd of ik opnieuw moet laten nemen, maar die zei dat 1 x per jaar voldoende was. Ik ga het wassen idd moeten uitstellen naar meerdere dagen ertussen. Maar ik kan mewel vinden in de uitleg ook dat je je haar borstelt en meteen allemaal de lossere haren eruit 'trekt'. Ik ben altijd al een zenuwachtig typetje geweest. Jammer genoeg. Bedankt dames :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gelukkig is je HB in orde en dat is ook belangrijk. Ik hoop wel dat je van je stress kan afkomen al zal dat niet meevallen. Elke dag een borstel vol haren verliezen, daar word je ook niet vrolijk van en geeft weer stress.Daarom sprak ik over kort, echt kort, om je hoofdhuid rust te geven want dan heb je geen borstel meer nodig en kan je dit haar probleem loslaten, geeft ook minder stress...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@aza daar heb je gelijk in. Het geeft me inderdaad wat stress en ik zie dat ik niet de enige ben op dit forum. Ben nog wat vragen ook tegen gekomen. Tgoh een borstel vol is wat veel :D maar ik snap wat je bedoeld hoor! Misschien let ik er teveel op. Ben een onzekere jongen haha. Ik heb de laatste tijd teveel tijd om te piekeren ook. Wat een angsthaas. ;-) wie weet ligt het daaraan ook. En zoals vermeld ja dat ik dan kam en meteen haren van de komende dagen mee heb? Thanks again!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus m.a.w hoe langer je borstelt, hoe meer losse haren je eigenlijk los trekt en je een groot aantal kan hebben? Ik heb dat soms dat ik teveel blijf borstelen op een bepaalde plaats en uit het niets kan ik plots 4/5 haren in een keer mee hebben terwijl er niets meer leek af te komen.

Andere antwoorden (1)

Stress en vaak je haren wassen hebben ook een negatieve invloed op je haarverlies.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik kan me er zeker in vinden.