als je ziek bent, waarom ben je gevoeliger/ emotioneler?

Als ik ziek ben, vooral als ik verhoging en koorts heb, ik ben erg gevoelig en snel huilen, ik huil om niks. Hebben jullie dat ook? Zo, ja weten jullie misschien ook waarom en waar komt vandaan? leg eens uit. Ik hoop dat ik niet enige ben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.7K

Antwoorden (3)

Mijn theorie is de volgende:

Ieder levend wezen dat ziek wordt, trekt zich terug. Dat wil zeggen, ze keren naar binnen. Je lichaam heeft alle energie nodig om te herstellen. In feite geef je je over aan het plan van je lichaam.

Je gaat ook veel meer je lichaam voelen en bij voelen komt emotie los. Pijn, koorts irritatie wekt emotie op. Gelukkig maar, want dat zorgt dat je sneller herstelt.

Je ziet soms bij mensen die hier niet naar luisteren, dus die er niet aan overgeven, steeds vaker ziek worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent niet de enige hoor... Vooral vrouwen hebben dat emotioneler worden, mannen worden eerder humeurig en boos... Je kunt minder hebben als je energie naar je ziek zijn vloeit... Je hebt minder uitgaande energie, minder zin om veel te doen of te werken... Het lichaam heeft zijn handen vol aan het proces van de ziekte te bestrijden... En daarom zegt het lichaam: laat het met rust... En je lichaam vraagt overgave en dat maakt je emotioneel... Je voelt alles beter in je lichaam, dus ook dat verlaagt je stemming... Kortom je rouwt eigenlijk een beetje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik ben het niet eens met dit antwoord, omdat het louter uit onzin bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je rouwt een beetje??? Die vergelijking gaat helemaal niet op naar mijn idee!
Nee hoor dat hangt van je emotioneelheid af. Sommige mensen zijn gewoon emotioneel. En als je ziek bent wordt je emotie iets krachtiger. Heb ik wel eens... Niks mis mee!