extreme nekpijn, pijnstillers werken niet, wat nu?

Gisteren werd ik wakker en voelde ik pijn.. Nekpijn... Zo'n extreme nekpijn heb ik nog nooit gehad. Heel de dag normaal gedaan en pijnstiller(nurofen) genomen, van de pijnstiller niks gemerkt en maar gehoopt dat het snel avond was. Ik kruip mijn bed in en zoek een plekje om te liggen zodat ik geen pijn heb. Nog geen 2u later word ik wakker van de pijn. Sindsdien nietmeer geslapen omdat de pijn echt te hels is.. Heb maar weer een pijnstiller(nurofen) genomen maar dit helpt niks, de pijn word niet minder.. De pijn zit enkel in de linker zijde van mijn nek, moet ik mij zorgen maken of ofdrijf ik? Er mankeert nooit wat met me dus als ik dan eens pijn heb is het het einde van de wereld..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
paulus811
7 jaar geleden
Kan een spiertje verrekt zijn, lijkt me niet heel ernstig (wel pijnlijk). Je kunt even bij de huisarts langsgaan als het niet over gaat.
Ritsuka
7 jaar geleden
Huisarts
Cryofiel
7 jaar geleden
Inderdaad, als je de pijn niet duidelijk in een bepaalde spier kunt lokaliseren: naar de huisarts. Zit het wel in een spier en houdt het langer aan dan een paar dagen: huisarts, eventueel fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoek eerst de oorzaak bijv. Verkeerd gelegen, opgezette klieren etc. Veder zou ik idd baar de huisarts gaat hij weet vast wel wat er aan de hand is. Misschien krijg je bepaalde zalf of medicijnen

Antwoorden (2)

Bij de eerste klachten denk ik meteen aan verkeerd liggen, langdurig een bepaalde houding veroorzaakt pijn in je nek.

Wat is voor jou 'extrerme nekpijn'?

Een pijnstiller , indien nodig , en gewoon doorgaan de volgende dag. Echter bij dezelfde pijnklachten de volgende nacht/ochtend nadat de pijn dus eerst over was, kan er iets anders aan de hand zijn en is een afspraak bij de huisarts op zijn plaats.

Naar de huisarts @Stephanie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer eens een warme kruik of doek, helpt bij mij ook