Een eerder antwoord van mij:
(Ja, ik word er gek van dat al die afvalvragen constant opnieuw worden gevraagd zonder ingrijpen van de mods, en heb geen zin om elke keer een nieuw antwoord te typen)

Als je wilt afvallen is het belangrijk dat je zo min mogelijk honger hebt.
Honger doorstaan tot je weer "mag" eten zorgt ervoor dat je lichaam daarna veel ernergie opslaat. (En dat wordt dus vet.)
Zorg daarom dat je lichaam overdag niet langer dan 3 uur zonder voedsel zit.
Neem tussen je ontbijt, lunch en diner een gezond tussendoortje, en eet na je avondeten nog iets kleins.

Probeer niet te snel af te vallen. Dat werkt gewoon echt niet, hoe geweldig het ook lijkt.
Vrouwen hebben gemiddeld 2000 calorieën nodig, mannen 2500. Ga daar nét iets onder zitten, 200 kcal, ofzo, en geen 1000.
Je zal dan langzaam afvallen, maar verkleint de kans op het jojo-effect ENORM.
Eet bij de 3 belangrijkste maaltijden gemiddeld 400 kcal per keer, liever meer ‘s ochtends dan ‘s avonds. Eet bij je ontbijt vooral koolhydraatrijk voedsel (brood, pap, ontbijtgranen en fruit) en bij het diner vooral eiwitrijk voer er groenten.

Ga niet ineens keihard, intensief sporten, daar schiet je niks mee op, en als je hier weer mee ophoudt ga je ook jojoën. Ga liever wandelen, of stukken fietsen.

Calcium is een buikvet-killer. Zo’n 1500 mg per dag (maar dan ook niet méér!) laat je buikje als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dit effect wordt versterkt met een gezonde vitamine C inname. Max. 1000 mg per dag voor een niet-roker, een roker kan hier zéker 25 mg bij optellen per sigaret per dag, met een maximum van 3000 mg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks daar heb ik wel wat aan

Andere antwoorden (8)

Minder eten..meer bewegen!
Simpel toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet niet veel en beweeg heel erg veel.
Ik doe huishoud werk in de bejaarden huis.
Dus stil zitten doe ik niet.
Maar afvallen lukt maar niet.
En als ik nog minder eet wodt ik heel erg duizelig en moet ik snel wat eten anders ga ik van mijn stokkie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je eens lang de huisarts!
Normaal gesproken val je af als je minder energie neemt dan dat je verbruikt!
ieder pondje gaat door het mondje dus gewoon minder eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is voor niet iedereen hetzelfde. Het is nog al afhankelijk van je levensstijl, je inspanning, je beweging etc.
jc54
13 jaar geleden
gezond eten en sporten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond leven, dan hoef je nooit pillen te slikken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond eten en sporten is het beste wat je kan doen om gezond af te vallen en daar heb je geen pillen voor nodig.

Ons lichaam houdt van langzame veranderingen, zowel met lichaamsbeweging als met het aantal calorieën dat je opeet. Als je bijvoorbeeld nooit sport dan heeft het geen zin om ineens 3 kilometer per dag te gaan joggen. Je moet het langzaam opbouwen zodat je lichaam er aan kan wennen. Anders blijf je achter met enorme spierpijn en blessures, waardoor je motivatie om te sporten gelijk halveert of nog erger.

Met eten is het ook zo. Als je gezond wilt afslanken moet je niet ineens 1000 calorieën per dag gaan eten. Je lichaam schakelt dan over op een overlevingsstand en verbruikt extreem weinig calorieën, waardoor afvallen nog moeilijker wordt en het jojo-effect onvermijdelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder eten helpt en meer bewegen ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pillen slikken voor een dieet lijkt me zowiezo niet goed...