Kan ik mijn havo diploma halen?

Ik heb 2 keer havo eindexamen ( volledig lespakket) gedaan. Ik heb in 2010 kunst behaald. In 2011 heb ik een 6,2 voor het schoolexamen voor kunst gehaald en een 3,9 voor het centraal examen. Mijn eindcijfer is dus nu een 5. Maar ik heb nog een 5 als eindcijfer voor een ander vak. Voor dat andere vak heb ik een 4, nogwat gehaald op het centraalexamen. Helaas zijn de exameneisen aangescherpt dit jaar.. Mijn school vertelde mij dat ik mijn eerder behaalde cijfer in 2010 voor kunst niet mag laten meetellen voor mijn havo diploma.Mijn vraag is dan kan ik een havo diploma krijgen. Ik doe dit jaar kunst niet opnieuw. Ik heb kunst behaald in 2010. Mijn school vertelde mij pas 2 weken geleden dat het niet meer geld hoogst behaalde cijfer meetelt maar het cijfer dat je krijgt als je dit jaar nogmaals het vak overdoet. Wat kan ik doen moet ik duo emaillen ik hoop echt dat iemand me kan helpen!!!

Toegevoegd na 4 minuten:
Het gaat mij er ook om of mijn kunst cijfer meeteld die ik in 2010 heb behaald ipv 2011.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op de volgende website kan je precies nalezen wanneer je zeker voor het HAVO diploma bent geslaagd. Een nadeel bij het behalen van een diploma door middel van certificaten is, dat je de certificaten binnen een bepaalde tijdsperiode (twee schooljaren) dient te behalen. Anders verliezen de oudste certificaten hun waarde voor het diploma. Als certificaat behouden zij echter hun waarde, maar om zeg maar in te wisselen voor een diploma verliezen zij hun waarde. Bijvoorbeeld je certificaat kunst 2010. De belangrijkste tip die ik geven kan, is de resterende certificaten zo snel mogelijk te behalen. Veel succes !

Website :

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vraag-en-antwoord/wanneer-ben-ik-geslaagd-voor-het-eindexamen-havo-of-vwo.html

Je kunt tevens je antwoord vinden EINDEXAMENBESLUIT geldende vanaf 3 november 2011. Je moet dan even hoofdstuk V uitslag, herkansing en DIPLOMERING lezen.

De website is : wetten.overheid.nl/BWBR0004593/geldigheidsdatum_03-11-2011#HoofdstukVII