hoeveel calorieeen verbrand je Ongeveer met 100 stappen?

Ik weet dat het te maken heeft met je lengte, leeftijd en staplengte, maar ik kan nergens een soort van "richtlijn" vinden. Ik heb een stappen teller maar ik heb het idee dat hij te veel calorieën aangeeft wat ik heb verbrand.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.7K
Amadea
7 jaar geleden
Pas na zo'n 2200 stappen (ongeveer 20 minuten lopen) worden er calorieën verbrand.
tinus1969
7 jaar geleden
@Amadea, natuurlijk worden er vanaf stap 1 'calorieën verbrandt'. het grote probleem is, dat je lichaam die verbrandde calorieën compenseert door later wat minder te verbranden.
Ritsuka
7 jaar geleden
@Amadea dat is onjuist. Ook al zou je de hele dag in bed liggen, dan nog verbrand je kcal. Puur om in leven te blijven gebruikt je lichaam vaak al rond de 1500 kcal, dat is je BMR (Basic Metabolic Rate).
Elke activiteit die je doet verbrand vanaf de eerste seconde al extra.
Erna55
7 jaar geleden
@Amadea : je hebt het verkeerd begrepen. Met elke stap verbrand je caloriën.
Op sportscholen wordt wel gezegd dat je na 20 minuten overgaat op vetverbranding. Mogelijk zit daar je vergissing.

Antwoorden (1)

Ik heb het op de link voor mezelf ingevuld en kom dan op 310 kcal. per uur bij een tempo van 5 km / uur

als je dan terug gaat rekenen kun je stellen dat je in een uur 5 km wandelt, die 5000 m zijn bij een paslengte van 90 cm 5555 passen. = 5000 / 0,90

per pas kom je dan op 310 kcal / 5555 passen = 0,05580 kcal per pas, per 100 passen is dit dus ongeveer 5,58 kcal

Let wel bij mijn lengte 183 cm, mijn gewicht 77 kg, mijn leeftijd 53 jaar, en een geschatte paslengte van 90 cm

via de link kun je het voor jezelf invullen, en terugrekenen

succes!