Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft jaren lang dagelijk blowen invloed op onder narcose gaan?

En kan het kwaad om 12 uur snachts te blowen als je de volgende morgen 9 uur wordt geopereerd?

Moet ik ze aangeven dat ik dagelijks blow? Heeft het invloed op iets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vroeg jij ook al niet of je nog kon roken voordat je onder narcose gaat?
Nee, doe dat allemaal maar niet. Natuurlijk is het eng en natuurlijk ben je bang, maar iedereen in het ziekenhuis heeft het beste met je voor! Ze willen je allemaal helpen. Doe jij jouw deel en blijf nuchter, rook niet en blow niet. Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Aangeven kan nooit kwaat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het zeker even melden. Ik weet niet hoeveel stofjes er nog in je bloed zitten. En of en wat voor invloed die op de narcose middelen kunnen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dagelijks blowt zou ik dat in dit geval ook maar doen, maar zeker niet meer dan anders.
Het zal wel ergens invloed op hebben maar dat heeft het in jouw geval bij niet blowen niet minder.
Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mag toch hopen dat de arts die jou behandelt daarvan op de hoogte is. Roken is al uitermate slecht voor de genezing van een operatiewond, laat staan blowen! Een maand blowen levert dezelfde schade aan de luchtwegen op als een jaar tabak roken. Daarnaast is blowen 12 keer kankerverwekkender dan tabak roken. Je vergroot hiermee de kans op hart- en vaatziekten en longkanker aanzienlijk. Wie weet is die operatie wel nodig door de gevolgen van dat jarenlange blowen. Je verruïneert je eigen lichaam, besef je dat wel? De anesthesist moet toch weten welke verdoving hij jou verantwoord kan geven.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Ja natuurlijk heeft het invloed op iets.
Als dat niet zo zou zijn, dan zou je ook niet blowen, toch?

Je vergiftigt jezelf, en je vraag dat of dat kwaad kan?
Eigenlijk weet je dat zelf wel.

In hoeverre het nadelig kan zijn voor de specifieke operatie die jij moet ondergaan, dat kan alleen de chirurg vertellen.
En dus, JA: je moet natuurlijk wel aangeven dat je dagelijks blowt.

Daar kan de anesthesist dan in ieder geval rekening mee houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding