Waarom krijg ik vaak kramp onder mijn voet als ik natte voeten heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En bedoel je dan wanneer je in de regen gelopen hebt, of onder de douche gestaan hebt?
Wil ze wel voor je afdrogen hoor, dan heb je er geen last meer van..:)
Maar verder dan denken aan temperatuurverschillen tussen je natte voeten en de omgevingstemperatuur kom ik even niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een hekel aan afdrogen dus dat mag je best voor me doen :-) en ja, ik heb het ook wel eens na het douchen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het graag voor je doen. Want kramp kan echt heel vervelend zijn. Heb het zelf een enkele keer wel eens in mijn been. Soms maandenlang niet, maar dan ineens een paar keer in de week. Wat ik dan doe is: Altroflex en glutamine poeder gebruiken, alsmede Perskindol smeren. Het gaat dan snel over, en ik ben er dan doorgaans ook weer maandenlang van af. Uiteraard kan ik niet bewijzen dat dit te danken is aan bovengenoemde middelen.
Wellicht dat zonder gebruik daarvan het probleem ook wel overgegaan zou zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop je vaak of bijna altijd op hoge hakken?

Het beste antwoord

Vocht koelt af en als je koude voeten hebt, heb je ook sneller kans op kramp. Vaak kramp kan beteken dat je een magnesium tekort hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kramp kun je verminderen/tegengaan door karnemelk te drinken

aldus mijn huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mss denk je dat je met natte voeten eerder uitglijdt en dus je voeten op een andere manier afrolt en dan kramp krijgt.